Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری کردستان:

کاهش ۶۶ درصدی کشفیات چوب قاچاق در کردستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: امسال تعداد کشفیات چوب قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۶ درصد و از لحاظ میزان حجم چوب کشف شده ۷۲ درصد کاهش داشت.

کاهش ۶۶ درصدی کشفیات چوب قاچاق در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، بهزاد شریفی پور اظهار کرد: امسال طی ۳۵ فقره عملیات، ۱۴۶.۳ متر مکعب چوب قاچاق و سه هزار و ۴۵۶ کیلوگرم زغال در استان کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه کشفیات چوب قاچاق در مدت مشابه سال گذشته، ۱۰۳ فقره به میزان ۵۲۰.۷ متر مکعب بود، افزود: تمام تلاش این اداره کل، ممانعت از قطع و قاچاق چوب در استان است، چراکه سرمایه‌ای ملی و مربوط به تمام مردم است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با اشاره به اینکه ارزش ریالی محصولات قاچاق توسط کارشناس رسمی دادگستری محاسبه و در هنگام مزایده محصولات انجام می‌شود، بیان کرد: تمام موارد توقیف شده، ضبط و مطابق آیین‌نامه مربوطه به مزایده گذاشته و درآمد آن به حساب دولت واریز می‌شود.

شریفی پور ادامه داد: با انجام اقدامات پیشگیرانه، در یک سال اخیر شاهد کاهش قابل توجه کشفیات قاچاق چوب در استان بودیم که مهمترین عامل آن برقراری گشت های ۲۴ ساعته در منابع طبیعی و تبلیغات و فرهنگ سازی گسترده و صدور احکام بازدارنده قضایی در رابطه با جلوگیری از قطع درختان است.

وی گفت: از آنجا که قطع درختان در جنگل‌های کردستان در دراز مدت می‌تواند منجر به نابودی جنگل‌ها شود و به محیط زیست منطقه صدمات بسیاری وارد کند، مقابله با این پدیده جدی‌تر از سالهای گذشته در حال انجام است.

همیاران طبیعت کردستان در ۵۸ تشکل ساماندهی شدند

حدود ۹ هزار گزارش مردمی تخریب عرصه‌های طبیعی در کردستان ثبت شد

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتار استان کردستان، بیش از ۳۷۴ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می دهد.

جنگل های استان کردستان که جز جنگل های زاگرس شمالی هستند در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی، دارای اهمیت نابی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید