Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

اجرای کشت جهش تولید در ۲۲۱ هزار هکتار از اراضی کردستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون ۲۲۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها زیر کشت رفته و این روند در استان ادامه دارد.

اجرای کشت جهش تولید در ۲۲۱ هزار هکتار از اراضی کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا ازکردستان ، پیمان اسکندری افزود: در سال زراعی جاری سطح ابلاغی کشت محصولات زراعی طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان کردستان ۵۹۱ هزار هکتار اعلام شده است.

وی گفت: بیش از ۱۱۱ هزار لیتر بذرمال توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تامین و وارد استان شده که در بین کشاورزان استان توزیع خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با تاکید بر اینکه لازمه افزایش تولید بهره گیری از بذور اصلاح شده است، افزود: در سال گذشته ۱۳۸ هزار تن گندم بذری در طبقات پرورشی۳، مادری و گواهی شده در استان تولید و در اختیار شرکت‌های فراوری بذر قرار گرفته که انتظار داریم کشاورزان از این بذر‌ها در کشت‌های پائیزه خود استفاده کنند.

اسکندری بر استفاده صحیح و مناسب کشاورزان از کود‌های شیمیایی در کشت پائیزه تاکید کردو گفت: هیچ مشکلی در تامین و توزیع کود‌های شیمیایی برای کشت‌های پائیزه نداریم و تاکنون بیش از ۵۰ درصد از سهمیه کودی استان را در بین کشاورزان توزیع کرده ایم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید