Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

بیمه سازوکاری جهت جبران خسارت های ناخواسته

معاون بهبود تولیدات دامی استان کردستان گفت: دامهای نژاد بومی استان در معرض انقراض بصورت ویژه تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

بیمه سازوکاری جهت جبران خسارت های ناخواسته

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، طی جلسه ای که در محل ساختمان شماره یک سازمان جهاد کشاورزی استان با حضورمعاون بهبود تولیدات دامی، نمایندگان اداره کل دامپزشکی، اتحادیه های دامداران ، مرغداران و زنبورداران استان  ، نماینده صندوق بیمه محصولات کشاورزی و کارشناسان مرتبط با موضوع بیمه دام و طیور و محصولات کشاورزی برگزار شد ، معاون بهبود تولیدات دامی استان بر توسعه بیمه  دام ، طیور و زنبورعسل  استان تاکید کرد و اظهار داشت : دام و طیور سرمایه مهم و حساسی است  چرا که افزایش قیمت انواع دام و طیور و بیماری‌های آن‌ها  باعث تشدید نگرانی مالکان دام و طیور برای نگهداری این سرمایه ارزشمند شده‌است.

وی تصریح کرد:  جدا از اقداماتی که هر مالک باید برای نگهداری از دام  انجام دهد ، بیمه  از مهم‌ترین مواردی است که خسارت‌های وارد شده به آن‌ها را پوشش می‌دهد.

معاون بهبود تولیدات دامی در ادامه با اشاره به اینکه بیمه دام و طیور در حقیقت بیمه‌ای است که خسارت‌ها و آسیب‌های وارد شده به انواع دام و طیور را پوشش می‌دهد افزود: دام و طیور در معرض آسیب و خطرات بیشتری قرار دارند. خطراتی که به راحتی و سریع می‌تواند تمامی سرمایه را از بین ببرد  که بر همین اساس نیازاست  تمامی مولدین بخش دام طیور و زنبورعسل واحدهای خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند .

معاونی در ادامه ضمن اشاره به تلاش سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در خصوص حفظ، اصلاح نژاد و جلوگیری از انقراض گونه های دامی  در معرض خطر گفت:  گوسفند کوردی، بز مرخز و اسب کوردی از جمله دامهایی هستند که در حیطه سیاست های جهاد کشاورزی استان  با شرایط ویژه در دستور کار قرار گرفته اند و این سازمان با تلاش کارشناسان و مولدین تمام همت خود را در جهت پرورش و تکثیر نژادهای در معرض انقراض به کار می‌گیرند .

وی همچنین افزود: کلیه دامهای در معرض انقراض  بصورت ویژه تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت .

در پایان جلسه تهیه بروشورهای اطلاع رسانی  بیمه محصولات کشاورزی توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی در دستور کار قرار گرفت

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید