Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

جشنواره ای با هدف شکر گذاری در تولید محصول گندم

با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی، مدیر هماهنگی ترویج و آموزش کشاورزی ، مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان و جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان جلسه ای با هدف بحث و بررسی پیرامون برگزاری جشنواره گندم در شهرستان بیجار، در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد.

جشنواره ای با هدف  شکر گذاری در تولید محصول گندم

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، در ابتدای این جشنواره رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری  افزود: رهبر فرزانه در بیان اولویت مسئله اقتصاد و کشاورزی با اشاره به بحران غذا به دنبال وقوع جنگ اوکراین، مسئله امنیت غذایی را بسیار مهم دانسته اند و با یادآوری توصیه‌های مستمرِ قبلی مبنی بر لزوم خودکفایی در اقلام اساسی مانند گندم، مسئله امنیت غذایی را  از نظر اولویت یک مسئله درجه یک بر شمرده اند  که نباید از آن غفلت شود.

وی در خصوص تاکید بر مجموعه مباحث امنیت غذایی، اظهار داشت: بحث امنیت غذایی بحث اول کشور بوده که در این بین گندم به عنوان محصولی استراتژیک در صدر اهمیت قرار دارد .  

اسکندری افزود: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ظرفیت های اقتصادی ، و پتانسیل های مهم استان و هم چنین  تقویت فرهنگ و سنت دیرین مردمان این سرزمین به‌ عنوان روح زمانه است که در برداشت محصولات کشاورزی نمود پیدا می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ضمن اشاره به این موضوع که جهاد کشاورزی تمام امکانات لازم در مراحل داشت، کاشت و برداشت را همچون تأمین بذر موردنیاز و مناسب، کود کافی و غیره را برای کشاورزان انجام می‌دهد، تصریح کرد: با تغییر الگوی کشت و همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در زمینه  اجرای طرح جهش تولید در سطح دیم‌زارهای استان ، امسال  گندم دیم  تولید خوبی داشته و به پاس شکرگزاری و تشکر از خدمات و زحمات کشاورزان مولد در صدد هستیم جشن شکرگزاری این محصول را در شهرستان بیجار برگزار کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در ادامه ضمن اعلام  برگزاری هر چه باشکوه تر این جشنواره با بیان این مطلب که در این جشنواره ضمن برگزاری مراسم شکرگزاری از پروردگار برای نزولات آسمانی مناسب و فراهم شدن زمینه افزایش تولید محصول گندم، از تلاش دست‌اندرکاران تولید مناسب گندم در دیم‌زارهای منطقه قدردانی می شود. 

وی با تاکید بر اینکه بانک کشاورزی، اتحادیه مرکزی تعاون روستائی ، تشکل ها، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، سندیکای سیلو داران ، اتحادیه کارخانجات آرد از ارگانها و سازمانهایی هستند که به عنوان همیار جهاد کشاورزی در امر برگزاری جشنواره همکاری خواهند کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید