Iranian Agriculture News Agency

میزان خرید تضمینی گندم در کردستان به 438 هزار تن رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون بیش از کنون 438 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان کردستانی خریداری شده است.

میزان خرید تضمینی گندم در کردستان به 438 هزار تن رسید

 

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: از ابتدای خرید تضمینی گندم تا پایان روز دهم مرداد ماه 438 هزار و 64 تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان خریداری شده که 430 هزار و 400 تن از این میزان در سامانه سیفا به ثبت رسیده است.

به گفته وی، وی ارزش ریالی گندم خریداری شده بیش از 53 هزار میلیارد ریال است و چک لیست 407 میلیون و 217 هزار تن از این میزان به بانک کشاورزی ارسال شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: آهنگ خرید روزانه گندم در استان به 11 هزار و 213 تن رسیده و تاکنون میزان خرید تضمینی گندم در استان نسبت به مدت مشابه حدود 74 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 813 هزار تن گندم در کردستان برداشت و 620 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان هم خریداری ‌شود.

به گفته اسکندری، 83 مرکز برای خرید گندم از کشاورزان در استان فعال که 61 مرکز از این تعداد مربوط به تعاونی روستایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: یک هزار و 400 دستگاه کمباین و 175 دستگاه دروگر در زمینه برداشت غلات در سطح استان فعالیت دارند.

وی  گفت: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان مربوط به شهرستان بیجار و کمترین میزان مربوط به شهرستان سروآباد است.

به گفته اسکندری، به ازای هر کیلوگرم گندم که توسط کشاورزان به مراکز خرید تضمینی این محصول تحویل داده شود ۱۱۵ هزار ریال توسط بانک عامل (کشاورزی) پرداخت می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید