Iranian Agriculture News Agency

استاندار کردستان:

شرکت‌های دانش بنیان ایده‌های بزرگ را عملیاتی کنند/ کردستان نیازمند انقلاب در بخش کشاورزی است

استاندار کردستان به شرکت‌های فناور و دانش بنیان توصیه کرد به دنبال عملیاتی کردن ایده‌های بزرگ در بخش‌های مختلف استان باشند.

شرکت‌های دانش بنیان ایده‌های بزرگ را عملیاتی کنند/ کردستان نیازمند انقلاب در بخش کشاورزی است
 

به گزارش  خبرنگار ایانا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا در چهارمین جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری سنندج ضمن برشمردن توانمندی‌های استان در بخش فناوری‌های نوین اظهار کرد: با توجه به وجود نیروی انسانی توانمند، مراکز علمی و دانشگاهی و مواهب طبیعی می‌طلبد این شرکت‌ها به دنبال انجام  و عملیاتی کردن ایده‌ها و طرحهای بزرگ در سطح استان باشند.

وی  حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در جلسات و نشست‌های مرتبط با توسعه این شرکت‌ها، به سبب آشنایی عمیق آنان با مسائل را حائز اهمیت توصیف کرد و افزود: برگزاری رویداد تانا(توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها) در استان اقدام بسیار ارزنده‌ای است، اما باید سعی شود شفاف‌تر و جزیی‌تر به مسائل خرد و کلان استان ورود کند.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه در کردستان مسئله فراوان و مشکلات و چالش‌های جدی در بخش‌های گوناگون کشاورزی، محیط زیست و صنعت داریم، تاکید کرد: مدیران و شرکت‌ها راهکارهای اساسی و بنیانی را در کنار پرداختن به اقدامات خرد فراموش نکنند.

استاندار کردستان همچنین بر ضرورت تغییر دیدگاه دانشگاه‌ها و توجه بیشتر به امر مهارت‌آموزی تاکید کرد و یادآوری کرد: از جمله مسائلی که با رئیس جمهور در سفر به استان مطرح کردیم این بود که اگر لوازم و ابزارهای لازم برای اشتعال جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم شود، کردستان ظرفیت و توانایی ایجاد اشتعال برای آنان را دارد.

زارعی‌کوشا به اختصاص ۱۰ درصد از اعتبارات تملک‌دارایی‌ها برای شرکت‌ها و حمایت از پروژه‌های دانش‌بنیان در سطح کشور و استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به حمایت‌هایی که از این شرکت‌ها صورت می‌پذیرد آنان نیز باید عزم خود را برای تولید  محصولات دانش بنیان به منظور صادرات و رفع نیازهای کشور جزم کنند.

وی به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز به صراحت تاکید کرد که اقلام و کالاهای مورد نیاز خود که در استان تولید می شود، از داخل استان تهیه کنند.

زارعی‌کوشا پیشنهاد داد برای ایجاد انگیزه و تحرک در شرکت‌های دانش بنیان دستگاه‌های اجرایی تفاهم نامه‌هایی را برای تولید محصولات و کالاهای مورد نیاز خود در یک برهه زمانی خاص با شرکت‌های دانش بنیان منعقد کنند.

استاندار کردستان در ادامه کار رسانه‌ای و تولید محتوا برای فضای مجازی و رسانه‌های مختلف و در جهت معرفی کالاهای تولید شرکت‌های دانش بنیان را نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: تبلیغات و معرفی کالاهای تولیدی شرکت‌های فناور تنها نباید به رسانه ملی محدود شود، و امروز می‌توانیم با کار رسانه‌ای خوب محصولات تولیدی را به خوبی به مردم در سراسر کشور و در سطح بین‌الملل معرفی کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید