استاندار کردستان:
شرکتهای دانش بنیان ایدههای بزرگ را عملیاتی کنند/ کردستان نیازمند انقلاب در بخش کشاورزی است
استاندار کردستان به شرکتهای فناور و دانش بنیان توصیه کرد به دنبال عملیاتی کردن ایدههای بزرگ در بخشهای مختلف استان باشند.
به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، اسماعیل زارعیکوشا در چهارمین جلسه ستاد اقتصاد دانشبنیان در پارک علم و فناوری سنندج ضمن برشمردن توانمندیهای استان در بخش فناوریهای نوین اظهار کرد: با توجه به وجود نیروی انسانی توانمند، مراکز علمی و دانشگاهی و مواهب طبیعی میطلبد این شرکتها به دنبال انجام و عملیاتی کردن ایدهها و طرحهای بزرگ در سطح استان باشند.
وی حضور شرکتهای دانشبنیان در جلسات و نشستهای مرتبط با توسعه این شرکتها، به سبب آشنایی عمیق آنان با مسائل را حائز اهمیت توصیف کرد و افزود: برگزاری رویداد تانا(توسعه اکوسیستم نوآوری استانها) در استان اقدام بسیار ارزندهای است، اما باید سعی شود شفافتر و جزییتر به مسائل خرد و کلان استان ورود کند.
زارعیکوشا با بیان اینکه در کردستان مسئله فراوان و مشکلات و چالشهای جدی در بخشهای گوناگون کشاورزی، محیط زیست و صنعت داریم، تاکید کرد: مدیران و شرکتها راهکارهای اساسی و بنیانی را در کنار پرداختن به اقدامات خرد فراموش نکنند.
استاندار کردستان همچنین بر ضرورت تغییر دیدگاه دانشگاهها و توجه بیشتر به امر مهارتآموزی تاکید کرد و یادآوری کرد: از جمله مسائلی که با رئیس جمهور در سفر به استان مطرح کردیم این بود که اگر لوازم و ابزارهای لازم برای اشتعال جوانان و فارغالتحصیلان دانشگاهی فراهم شود، کردستان ظرفیت و توانایی ایجاد اشتعال برای آنان را دارد.
زارعیکوشا به اختصاص ۱۰ درصد از اعتبارات تملکداراییها برای شرکتها و حمایت از پروژههای دانشبنیان در سطح کشور و استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به حمایتهایی که از این شرکتها صورت میپذیرد آنان نیز باید عزم خود را برای تولید محصولات دانش بنیان به منظور صادرات و رفع نیازهای کشور جزم کنند.
وی به مدیران دستگاههای اجرایی استان نیز به صراحت تاکید کرد که اقلام و کالاهای مورد نیاز خود که در استان تولید می شود، از داخل استان تهیه کنند.
زارعیکوشا پیشنهاد داد برای ایجاد انگیزه و تحرک در شرکتهای دانش بنیان دستگاههای اجرایی تفاهم نامههایی را برای تولید محصولات و کالاهای مورد نیاز خود در یک برهه زمانی خاص با شرکتهای دانش بنیان منعقد کنند.
استاندار کردستان در ادامه کار رسانهای و تولید محتوا برای فضای مجازی و رسانههای مختلف و در جهت معرفی کالاهای تولید شرکتهای دانش بنیان را نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: تبلیغات و معرفی کالاهای تولیدی شرکتهای فناور تنها نباید به رسانه ملی محدود شود، و امروز میتوانیم با کار رسانهای خوب محصولات تولیدی را به خوبی به مردم در سراسر کشور و در سطح بینالملل معرفی کنیم.
دیدگاه تان را بنویسید