Iranian Agriculture News Agency

افزایش 36 درصدی خرید تضمینی گندم در استان کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: 294 هزار و 308 تن گندم در 83 مرکز خرید در استان خرید تضمینی شده است.

افزایش 36 درصدی خرید تضمینی گندم در استان کردستان
 

به گزارش  خبرنگار ایانا از کردستان  کردستان ، پیمان اسکندری  اظهار کرد: خرید تضمینی گندم با توجه به افزایش دمای هوا زودتر از سال‌های قبل در استان شروع شد و تا 28 تیرماه 294 هزار و 308 تن گندم در سطح استان خرید تضمینی شده است.

وی افزود: بیش از 235 هزار و 635 تن از این میزان تا کنون در سامانه سیفا ثبت و برای 194 هزار و 959 تن از این میزان چک لیست به بانک‌ها ارسال شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان میزان پرداخت انجام گرفته را 401 میلیون و 846 هزار ریال عنوان کرد و گفت: درصد میزان خرید گندم نسبت به به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گفته اسکندری، بیشترین میزان خرید گندم تضمینی مربوط به شهرستان بیجار با 57 هزار و 867 تن و سقز و دهگلان نیز در جایگاه های دوم و سوم خرید تضمینی گندم قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: خرید سایر محصولات بخش کشاورزی مانند جو در کنار خرید تضمینی گندم توسط شرکت پشتیبانی امور دام در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان  با بیان اینکه ۸۳ مرکز خرید گندم در استان فعال است که ۶۱ مرکز آن مربوط به تعاونی های روستایی است، گفت: قیمت خرید تضمینی گندم از ۵۰ هزار ریال به ۱۰۵ هزار ریال افزایش پیدا کرده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید