Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

هزار میلیارد تومان برای احداث شبکه های آبیاری پایاب سدهای کردستان مصوب شد

وزیر جهاد کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای احداث شبکه های آبیاری پایاب سدها و آبیاری نوین در کردستان، یک هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان مصوب شد.

هزار میلیارد تومان برای احداث شبکه های آبیاری پایاب سدهای کردستان مصوب شد

به گزارش خبرنگار ایانا از  کردستان،  سید جواد ساداتی‌نژاد روز جمعه در جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج که با حضور رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت تشکیل شد، اظهار داشت: در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی استان در این سفر مصوب شد.

وی اضافه کرد: از اعتبار مذکور یک هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان آن مربوط به شبکه های آبیاری پایاب سدها و آبیاری نوین، ۲۲۰ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری آبخوان‌داری، ۳۰ میلیارد تومان برای تجهیز یگان حفاظت و اطفای حریق در جنگل ها و ۷۰ میلیارد تومان برای زیرساخت مجتمع شهرک های شیلاتی است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در این سفر برای زیرساخت های شهرک های کشاورزی ۲۰۰ میلیارد تومان، توسعه باغات شیبدار ۶۰ میلیارد تومان، ساماندهی و صدور اسناد اراضی کشاورزی ۱۳۰ میلیارد تومان و مرکز قرنطینه دامی هم ۳۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

ساداتی‌نژاد یادآور شد: کردستان ۱.۲ میلیون هکتار اراضی کشاورزی دارد که سالانه ۱.۳ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می شود که ارزش آنها حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد اشتغال کردستان مربوط به بخش کشاورزی است، گفت: سال گذشته ۲۶۰ هزار تن گندم تولید شد و امسال پیش بینی می شود ۸۵۰ هزار تن تولید شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به سفر خود به بیجار و دیواندره گفت: احداث باند دوم بیجار و دیواندره، حق آبه کشاورزی و آب شرب از سد تلوار، بهبود وضعیت درمانی، حذف مدارس کانکسی و احداث شهرک صنعتی از مطالبات مردم شهرستان بیجار بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید