Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

پرداخت تسهیلات کشاورزی در سال جاری با صدو بیست و یک درصد رشد نسبت به سال گذشته

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در هفتادمین جلسه قرار گاه امنیت غذایی که با حضور دستگاه های مرتبط و امنیتی استان و معاونین و مدیران ستادی برگزار شد از تامین سرمایه درگردش شرکتهای بذری استان خبر داد.

پرداخت تسهیلات کشاورزی در سال جاری با صدو بیست و یک درصد رشد نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرنگار ایانا از  کردستان، پیمان اسکندری در هفتادمین جلسه قرار گاه امنیت غذایی که با حضور دستگاه های مرتبط و امنیتی استان و معاونین و مدیران ستادی برگزار شد  از تامین سرمایه درگردش شرکتهای بذری استان خبر داد.

اسکندری گفت: یکی از اولویت های ما در بحث امنیت غذایی، تامین بذر کشت های پائیزه است که این اتفاق باید با حمایت از شرکت های بذری و پرداخت تسهیلات مناسب اتفاق بیفتد.

وی افزود: نهاده ی اصلی تولید در بحث زراعت بذر است و باید در این شرایط اقتصادی و سیاسی حاکم بر دنیا و کشور به بهترین نحو ممکن بذر مورد نیاز زارعان استان تامین شود.

اسکندری خاطر نشان کرد: یک حرکت جهادی گونه و مضاعف لازم است تا در این کار هم همچون پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای دام و طیور موفق عمل کنیم.

وی اذعان کرد: تا اکنون 220 میلیارد  تومان تسهیلات سرمایه درگردش به واحدهای دام و طیور استان پرداخت شده و این مهم عاملی بوده تا در خرداد ماه سال جاری 3 میلیون و 700 هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام شود.

وی تامین سرمایه در گردش شرکت های بذری برای خرید بذر و فراوری آن را از مهمترین اهداف سازمان در راستای امنیت غذایی دانست و افزود: باید آسانکاری لازم در در جهت پرداخت این تسهیلات انجام شود.

وی ضمن  اشاره  به آغاز برداشت گندم از سطح  مزارع استان  تصریح کرد:  تلاش ما بر این است که در کوتاه ترین زمان ممکن پول گندم کاران استان پرداخت شود .

وی با اشاره به اینکه صنایع غذایی و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، بیشترین تأثیر را از تحولات اقتصادی اخیر متحمل شده‌اند، افزود: مولدین محصولات کشاورزی  برای اینکه خود را با شرایط جدید تطبیق دهند به زمان نیاز دارند و تا آن زمان سیستم بانکی حتماً باید از این بخش حمایت کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در ادامه  ضمن اشاره به این مطلب که یکی از مشکلات دریافت تسهیلات مکانیزاسیون  افزایش سطح از 5 هکتار به 20 هکتار برای تحویل تراکتور می باشد اظهارداشت : همکاران سازمان و بانک کشاورزی با همکاری همدیگر با توجه به شرایط اقتصادی استان ، لازم است اهتمام لازم را به عمل آورده و تا حد توان نسبت به جذب هر چه سریعتر تسهیلات مکانیزاسیون و تامین ادوات کشاورزان متقاضیان  اقدام نمایند .

اسکندری  با قدردانی از حرکت انقلابی و جهادی بانک کشاورزی در حمایت از واحدهای کوچک بخش کشاورزی در طرح مردمی سازی یارانه ها گفت: همکاری بانک کشاورزی برای حمایت از بخش تولید موجی خواهد شد که وضعیت استان را از نظر جذب و پرداخت تسهیلات بهبود ببخشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید