Iranian Agriculture News Agency

استاندار کردستان:

راه‌حل برون رفت از بیکاری حمایت از سرمایه گذاری است

استاندار کردستان گفت: راه حل برون رفت از مشکل بیکاری حمایت از سرمایه گذاران است و در این دوره از سرمایه گذاران در کردستان بطور قاطع حمایت می کنیم.

راه‌حل برون رفت از بیکاری حمایت از سرمایه گذاری است
به گزارش خبرنگار ایانا از  کردستان،  اسماعیل زارعی کوشا عصر دوشنبه در مراسم افتتاح فاز ۲ مجتمع مرغ مادر ۴۰ هزار قطعه ای کابوک سقز اظهارکرد: هدف گذاری برای افزایش بهره وری و موفقیت در این مسیر توسط سرمایه گذاری این مجموعه ارزشمند است و سرمایه گذار سقزی در این حوزه خوب عمل کرده است.

وی بر حمایت از سرمایه گذاری و سرمایه گذاران در استان کردستان تاکید کرد و گفا: راه حل برون رفت از بیکاری، حمایت از سرمایه گذاری است.

استاندار کردستان ادامه داد: شهرستان سقز از لحاظ سرمایه انسانی، معادن سنگ آهن، معادن طلا، زمین مرغوب، باغداری و کشت، دارای توانمندی های زیادی است که باید این ظرفیت ها به مرحله شکوفایی برسد.

زارعی کوشا با بیان اینکه مدیران استانی سقزی که در دوره من منصوب شده اند جزو بهترین مدیران هستند و مایه افتخارند، اضافه کرد: همچنین فرماندار سقز، فردی توانمند، خوش فکر و با انگیزه است و این دوره برای سقز، دوره شکوفایی خواهد بود.

وی از همت و اراده سرمایه گذار مجتمع مرغ مادر ۴۰ هزار قطعه ای کابوک سقز تقدیر کرد و افزود: این مجموعه بسیار ارزشمند و در راستای تولید مبنی بر دانش گام برداشته اند.

استاندار کردستان با بیان اینکه هفت سد در استان کردستان اجرا شده است بر استفاده از ظرفیت سدها در راستای بهره گیری برای کشاورزی و تولید ثروت تاکید کرد و گفت: در سفر رییس جمهور، اعتبارات لازم برای آبگیری سد چراغ ویس، تامین خواهد شد.

یک هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به مرغداران کردستانی پرداخت شده است

راه‌حل برون رفت از بیکاری حمایت از سرمایه گذاری است

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این آیین اظهار داشت: ظرفیت سیلوهای غلات در استان ۶۷۰ هزار تن است که شهرستان سقز به تنهایی دارای ۱۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره غلات است.

پیمان اسکندری ادامه داد: تبدیل پنج هزار هکتار از زمین های دیم پایاب سدچراغ ویس در سفر رییس جمهور به استان را باعث افزایش ۲۰ درصدی زمین های آبی شهرستان سقز و تولید ثروت خواهد شد.

وی یادآور شد: سرمایه گذار مرغ مادر در این فاز ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه کرده است که ۵۶ میلیارد ریال آن از منابع بانکی و بقیه آورده شخصی بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: در راستای حمایت از صعنت مرغداری هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال در قالب سرمایه در گردش به مرغداران استان کردستان تسهیلات پرداخت شده است.

کاوه امینی سرمایه گذار این مجموعه هم، حرکت در راستای تولید دانش بنیان، استفاده از تکنولوژی های روز و سرمایه انسانی را در این مجموعه تشریح کرد و ادامه داد: این مجتمع یک مجموعه تحقیقاتی هم هست که در آینده توسعه داده می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید