Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

پیش بینی افزایش ۳۰۰ هزار تُنی تولید گندم در کردستان

پیش بینی می‌شود امسال ۸۱۶ هزار تُن گندم از سطح مزارع استان برداشت شود که نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰۰ هزار تُن را نشان می‌دهد.

پیش بینی افزایش ۳۰۰ هزار تُنی تولید گندم در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان ، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال از سطح ۵۹۴ هزار هکتار زمین زراعی، ۸۱۶ هزار تُن گندم برداشت شود.

محمد صالح احمدی با بیان این مطلب گفت: اگرچه همچنان در دوران خشکسالی به سر می‌بریم، اما امسال پیش بینی می‌شود که نسبت به سال گذشته حدود سیصد هزار تن افزایش تولید داشته باشیم.

احمدی با اشاره به خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی استان ناشی از سرمازدگی، خشکسالی و گرما گفت: بیشترین میزان خسارت مربوط به شهرستان قروه و بخش سریش آباد است.

وی افزود: با توجه به مدیریت خوب مزارع توسط کشاورزان و کارشناسان کشاورزی استان، ازجمله تغذیه گیاهی و مبارزه با علف‌های هرز، سن مادر و پوره، امسال پیش بینی می‌شود حدود ۸۱۶ هزار تُن تولید گندم از سطح زیر کشت ۳۲ هزار هکتار گندم آبی و ۵۶۲ هزار هکتار گندم دیم در استان برداشت شود.

احمدی گفت: از این میزان ۶۸۰ هزار تُن خرید مازاد بر نیاز از کشاورزان توسط مراکز خرید تعاون روستایی و غله و کارخانه‌های تولید آرد صورت می‌گیرد.

وی افزود: بیشترین تولید و سطح زیر کشت گندم در استان مربوط به شهرستان بیجار با ۱۵۶ هزار هکتار سطح زیر کشت است و شهرستان‌های دیواندره با صد و ۱ هزار هکتار و دهگلان با ۷۶ هزار هکتار سطح زیر کشت در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کردستان در پایان گفت: میزان تولید در سال جاری اگرچه نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی دارد، اما نسبت به سال‌های قبل‌تر که تا ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تُن گندم در استان تولیده شده بود، کاهش داشته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید