Iranian Agriculture News Agency

سنندج ظرفیت تبدیل شدن به مقصد گردشگری را دارد

برگزاری دوره جدید جشنواره توت‌فرنگی در شیان

رییس میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج گفت: سنندج ظرفیت تبدیل شدن از معبر به مقصد گردشگری را دارد.

سنندج ظرفیت تبدیل شدن به مقصد گردشگری را دارد

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، پیام مجیدی ظهر امروز در جشنواره بزرگ گلاب‌گیری در روستای امروله از توابع شهرستان سنندج اظهار کرد: صنعت گردشگری یکی از صنعت‌های پاک پرسود در جهان است که در کنار ایجاد درآمد و اشتغال پایدار، موجب همبستگی بیشتر ملی و قومی  می‌شود.

مجیدی اضافه کرد: استان کردستان با وجود نعمت‌های فراوان در حوزه‌های طبیعی و تاریخی ظرفیت بسیار خوبی برای رونق صنعت گردشگری است و باید از این بستر به نحو احسن بهره بگیریم.

وی اذعان کرد: سنندج پتانسیل و ظرفیت تبدیل از معبر به مقصد گردشگری دارد و توسعه گردشگری در سنندج به ویژه توسعه گردشگری روستایی با سرعت جلو می‌رود که تاسیس اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سطح این شهرستان بیانگر عزم جدی مسوولان و مردم در این حوزه است.

به گفته رییس میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج، وجود ۲۶ واحد گردشگری در سطح شهرستان سنندج بیانگر تلاش دولت به سمت سوق دادن اقتصاد شهرستان بر پایه یک صنعت جدید است.

مجیدی ابراز امیدواری کرد، با برداشتن گام‌های محکم در مسیر پایه‌گذاری این صنعت جدید بتوان نقش خود را در اقتصاد استان و حتی کشور ایفا کرد.

وی به استقبال بسیار خوب گردشگران در طول سال جاری با توجه به مساعد شدن شرایط کرونایی از مناطق گردشگری روستاها و شهرهای استان کردستان، گفت: امسال شاهد حضور چشمگیر گردشگران و مسافرین در ایام مختلف تعطیلات بودیم که این نشان می‌دهد امروز استان و خاصتا شهرستان سنندج به یکی از قطب‌های گردشگری در سطح کشور تبدیل شده است.

رییس میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان سنندج معرفی ظرفیت‌های شهرها و روستاهای مختلف استان در حوزه گردشگری را ضروری دانست و گفت: اگر بخواهیم که روستاها و شهرهای شهرستان و استان را معرفی کنیم باید از مسیر صنعت گردشگری جلو رفت.

وی برگزاری جشنواره‌ها را ظرفیتی برای معرفی توانایی‌ها و استعدادهای روستاهای استان دانست و گفت: جشنواره محصولات کشاورزی در همین راستا برگزار شده و به عنوان برند گردشگری روستاها مطرح می‌شود.

رییس میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج گفت: جشنواره توت فرنگی شیان از اتفاقات خوبی بود که طی سال‌های اخیر کلید خورد و در تقویم ثبت شده و برگزاری این جشنواره در سالجاری هم در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: در روستای امروله که یک روستای تاریخی است و با توجه به محصول خدادادی گل محمدی در این خطه، بابد این محصول را برجسته و برندسازی و برای آن مسیر گردشگری تعریف کنیم و به سراسر ایران معرفی کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید