Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

85 طرح طی هفته جهاد کشاورزی در کردستان به بهره برداری می رسد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۸۵ پروژه در هفته جهاد کشاورزی با هزینه یک هزار و ۲۲۲ میلیارد و ۸۲۷ میلیون ریال افتتاح می شود که با این اقدام برای ۳۰۵ نفر تثبیت شغل و برای ۱۹۵ نفر هم اشتغالزایی انجام می شود.

85 طرح طی هفته جهاد کشاورزی در کردستان به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، پیمان اسکندری در نشست خبری در سنندج با اشاره به اینکه برنامه‌های شاخص وزارت جهاد کشاورزی در پنج محور تدوین و به استان‌ها هم ابلاغ شده است، افزود: ارتقا امنیت غذایی، تامین، توزیع و نظارت بر عرضه کالا‌ها در بازار، دیپلماسی غذایی، الگوی کشت و صدور اسناد کشاورزی محور‌های مهم فعالیت در بخش کشاورزی است.

وی گفت: تاکنون ۲۶۹ پلاک به مساحت ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی استان رفع تداخل شده است که نقشه کاداستر تهیه و سپس سند برای آن‌ها صادر می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه  ۹۹ درصد اراضی ملی استان دارای سند هستند، گفت: در حال حاضر چهار درصد اراضی کشاورزی در کشور و به تبع آن در استان هم دارای سند مالکیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه ۴۷ درصد اراضی آبی بخش کشاورزی استان مجهز به سیستم آبیاری نوین است، افزود: ۸۰ درصد پروژه‌های تعریف شده بخش کشاورزی استان طی سفر پیش روی رییس جمهور به استان مربوط به حوزه آب است.

اسکندری افزود: سه طرح پیشران بخش کشاورزی استان که از سال های گذشته مطرح شده شامل تبدیل ۹۶ هزار هکتار اراضی دیم به آبی، توسعه ۵۰ هزار هکتار باغات و افزایش تولید ۱۳ هزار تن گوشت قرمز است که اجرای آن ها در افق پنج ساله تعریف شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد از مردم استان دارای شغل‌های مربوط به بخش کشاورزی هستندکه توسعه این بخش اشتغال و تولید بیشتر را هم به دنبال خواهد داشت.

اسکندری در ادامه با اشاره به ظرفیت تولید پنج میلیون تن محصولات کشاورزی در استان، افزود: هم اکنون سالانه حدود ۲ میلیون تُن محصول در استان کردستان تولید می‌شود، با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده پیش بینی می‌شود این میزان تا چند سال دیگر به چهار میلیون تن برسد.

وی همچنین از اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به مرغداران در استان کردستان خبر داد و گفت: در هفته گذشته ۱۳۰ میلیارد تومان به ۴۵۰ نفر از مرغداران پرداخت شده

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید