Iranian Agriculture News Agency

بیش از ۲۲ هزار تن بذر گندم اصلاح شده در کردستان تولید می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: برنامه تولید بذر گندم اصلاح شده استان در سال زراعی امسال ۲۲ هزار و ۴۳۰ تن است.

بیش از ۲۲ هزار تن بذر گندم اصلاح شده در کردستان تولید می شود
به گزارش خبرنگار ایانا استان کردستان ،  پیمان اسکندری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در دومین جلسه کمیته بذر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: ۶ هزار و ۱۳۳ تن گندم آبی و ۱۶ هزار و ۲۹۷ تن گندم دیم اصلاح شده شامل پرورشی، مادری و گواهی شده در سال زراعی جاری در استان تولید می شود.

وی اضافه کرد: ۵۹۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان امسال به زیرکشت گندم رفته است که پیش بینی می شود از این میزان سطح، ۹۲۱ هزار تن گندم برداشت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: میزان تسهیلات مورد نیاز خرید بذور گندم توسط شرکت های تولیدکننده بذر گندم در استان برای امسال ۱۲۷ میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال است.

اسکندری به برنامه تولید بذر جو اصلاح شده طی سال زراعی امسال در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه تعیین شده امسال باید ۹۲۰ تن بذر اصلاح شده جو و ۵۸۰ تن هم بذر جو دیم در استان تولید شود.

وی اضافه کرد: شرکت های تولید کننده بذر جو هم در استان به ۱۸۸ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید میزان سهیمه تعیین شده بذور جو نیاز دارند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: از شرکت های بذری استان انتظار می رود با کارشناسان ثبت و کنترل گواهی بذر و نهال همکاری داشته و بر مزارع بذری و توصیه های فنی لازم مبنی برکنترل آفات و علف های هرز مزارع هم نظارت داشته باشند.

اسکندری بر تلاش در تحقق برنامه بذری ابلاغ شده به شرکت های بذری تاکید کرد و اظهار داشت: تسهیلات سرمایه در گردش مورد نیاز خرید بذر از محل منابع داخلی بانک کشاورزی تامین می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید