Iranian Agriculture News Agency

گاوداری یک هزار راسی شرکت برکت؛

بزودی چرخهای تولید استان را بیشتر به حرکت در می آورد

جلسه بررسی مسایل و پیگیری مشکلات طرح گاوداری شیری صنعتی شرکت برکت کردستان به تصدی گری آقای جمال ساعدی با حضور دکتر شریف رییس محترم مرکز اصلاح نژاد دام کشور ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر امور شعب بانک کشاورزی وسپه و همچنین معاون اعتباری این بانکها، آقای جمال ساعدی صاحب طرح و تعدادی از معاونین و مدیران ستادی در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان برگزار شد .

بزودی چرخهای تولید استان را بیشتر به حرکت در می آورد

به گزارش خبرنگار ایانا در کردستان، در ابتدای این جلسه حسینی معاون هماهنگی امور  اقتصادی استانداری کردستان افزود: این طرح در قالب یک زنجیره ارزش هم طرح گاوداری شیری یک هزار راسی و هم تولید بستنی احداث شد .

وی اظهار داشت این طرح چند سال است به دلایل مختلف دچار رکود شده و این مساله باعث شد کارگروه رفع موانع تولید چندین جلسه را جهت مرتفع سازی مشکلات طرح برگزار نماید .

معاون امور اقتصادی استانداری کردستان با اعلام این مطلب که طرح با تسهیلات بانکهای عامل راه اندازی شده  و دارای  تسهیلات معوق به بانکهای مربوطه است گفت:  باید ابتدا به ساکن معوقات تسهیلات تعیین تکلیف شود تا طرح بتواند بعد از مراحل فوق به ادامه فعالیت بپردازد .

وی تصریح کرد : دولت تمام همت و توان خود را جهت حمایت از مولدین به کار بسته که با تلاش  مسئولین استان امید آن می رود موانع  و مشکلات بزودی مرتفع  و طرح به چرخه تولید وارد شود.

حسینی از بانک های عامل خواست مازاد وثایق محل اجرای طرح آزاد گردد تا تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش در اختیار صاحب طرح قرار گیرد.

وی  در ادامه گفت : کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ملی هم توان خود را بصورت جامع جهت راه اندازی مجدد طرح به کار خواهند گرفت تا استان کردستان در یک فاصله زمانی کم،  در جهت فرمایشات  و منویات مقام معظم رهبری که سال جاری را سال تولید، دانش بنیان و رفع موانع تولید نامگذاری نموده اند  شاهد راه اندازی طرح باشیم که هم اشتغال زایی مناسبی ایجاد نماید و هم در جهت افزایش تولید گام بر دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان  از سرمایه گذار طرح خواست با حداقل هایی که در قانون مشخص شده نسبت به به تعیین تکلیف تسهیلات اقدام نماید .

شریف رییس مرکز اصلاح نژاد دام کشور نیز که جهت پیگیری مسایل طرح فوق در جلسه حضور داشت  ضمن اعلام این مطلب که برخی از واحدهای دامداری در کشور راکد هستند اظهار داشت: مجموعه ی دولت ، هدف توان و همت خود را صرفا بر افزایش تولید گماشته و جهت ارتقای تولید و خودتکایی ، تمامی استانهای کشور را موظف به توسعه طرحهای مرتبط با دام نموده است .

 وی ابزار کرد :  بر اساس طرح  جهش تولید  در واحدهای دامداری، پرورش یک میلیون و 500 هزار راس دام در دستور کار قرار گرفته  که بالغ بر 75 هزار تن گوشت قرمز به تولید کشور اضافه می نماید .

رییس مرکز اصلاح نژاد دام کشور افزود در کشور بالغ بر 11 میلیون و دویست لیتر شیر تولید میشود  که این مقدار نه تنها تولید کمی نیست  و کاها تولید مازاد بر نیاز کشور نیز می باشد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید