Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

توسعه باغات مستلزم ایجادزنجیره محصولات باغی شامل تولید،نگهداری وصنایع تبدیلی در استان است

اسکندری گفت: باید همزمان با توسعه باغات برای ایجاد زنجیره های باغی زنجیره محصولات باغی شامل تولید،نگهداری وصنایع تبدیلی برنامه ریزی لازم صورت گیرد و به فکر حلقه های دیگر مانند صنایع تبدیلی و فرآوری در استان باشیم.

توسعه باغات مستلزم ایجادزنجیره محصولات باغی شامل تولید،نگهداری وصنایع تبدیلی در استان است
به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، امروز سه شنبه 23 فروردین اولین جلسه کارگروه توسعه باغات در سال جاری با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، رئیس مرکز آموزش وتحقیقات کشاورزی و سایر اعضا بر گزار شد.

پیمان اسکندری با تاکید بر اینکه باید برای احداث باغات راهکارهای عملی و کاربردی در استان ارائه شود اظهار کرد: برای توسعه باغداری و تشویق کشاورزان برای فعالیت در این بخش، استفاده از روش‌های نوین ترویجی و نیز بازدید های آموزشی ترویجی کشاورزان از باغات احداث شده می تواند تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: احداث سایت های الگویی باغات موجب تشویق کشاورزان به توسعه این فعالیت خواهد شد و باید آسانکاری و سرعت عمل بیشتری برای توسعه باغات داشته باشیم.

اسکندری با تاکید بر پتانسیل غرب استان برای توسعه باغات، تصریح کرد: با توسعه باغات در اراضی شیبدار می‌توان تولیدات بخش کشاورزی استان را افزایش داد و برای جوانان منطقه شغل های مناسبی ایجاد کرد.

وی افزود از ابتدای شروع طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار در استان تا اکنون 154 پروند با مساحت 249 هکتار تشکیل و با کشاورزان عقد قرارداد شده است.

گفتنی است، در این جلسه ۶ پرونده با سطح ۷ هکتار بررسی و در خصوص آنها تصمیم گیری لازم انجام شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید