Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

سال گذشته جوجه ریزی در مرغداری های استان رشد 10 درصدی داشته است

اسکندری با اشاره به اینکه در سال گذشته بالغ بر 48 میلیون قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده است گفت: این رقم نسبت به سال 1399 ده درصد افزایش یافته است.

سال گذشته جوجه ریزی در مرغداری های استان رشد 10 درصدی داشته است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، امروز یک شنبه 21 فروردین ماه پنجاه و هشتمین جلسه قرار گاه امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی با حضور مدیران کل ادارات دامپزشکی، غله و خدمات بازرگانی  و روسای اداره امنیت اقتصادی مرزبانی استان و رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا، اتحادیه قصابان، اتحادیه مرغداران، مدیر عامل کشتارگاه صنعتی دام، نماینده تعزیرات استان و همچنین معاونین و مدیران ستادی استان ، با موضوع "ارایه گزارش وضعیت گوشت قرمز و مرغ در بازار استان برگزار شد..

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت : استان کردستان تنها استانی بود که قیمت مصوب گوشت مرغ در ایام نوروز و زمان پیک مصرف رعایت شد و هیچ افزایش قیمتی در عرضه این محصول در استان نداشتیم.

وی تصریح کرد:  قیمت  29هزار و نهصد و پنجاه تومن  قیمت عرضه مرغ در استان بود و بازرسی های مدام از سطح بازار انجام شد.

اسکندری با اشاره به اینکه در سال گذشته بالغ بر 48 میلیون قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده است گفت: این رقم نسبت به سال 1399 ده درصد افزایش یافته و  که  باعث رشد تولید و وفور مرغ در سایر استانهای کشور هم بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ضمن اشاره به بحث قاچاق و مبحث  تامین کالاهای اساسی در  سطح بازار استان و از همه مهمتر در سطح کشور یادآور شد: پلیس امنیت اقتصادی همواره به عنوان بازوی قدرتمند همراه تمامی دستگاههای متولی امر اقتصاد بوده و ما نیز از این همراهی خرسند هستیم چرا که رسیدن به امنیت غذایی، امنیت ملی را در پی دارد.

پیمان اسکندری گفت: بر اساس قانون انتزاع از اواسط سال گذشته وظیفه تولید، تامین و نظارت کالاهای اساسی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است که در این راستا ما تاکنون 4 هزار و یکصد تن سهمیه برنج  تایلندی جذب شده که بالغ بر 3 هزار و هفتصد و هجده تن آن توزیع شده است.

اسکندری افزود : سهمیه برنج هندی استان نیز  دو هزارو سیصد تن بوده که یک هزارو هفتصد و سی و هفت  تن آن در بازار استان توزیع شده است و  326  تن پاکستانی داشتیم که 127 تن آن توزیع شده است.

وی سهمیه شکرخانوار و صنف و صنعت استان را نیز جمعا رقمی معادل 2 هزار و هشتصدو شصت تن عنوان نمود که تاکنون یک هزار و 929 تن آن در استان توزیع شده است.

وی با اشاره به قیمت پایین گوشت مرغ منجمد و گوشت مرغ جهت مصرف خانوارهای افزود: بالغ بر یک هزارو 368  تن مرغ منجمد خریداری و در سردخانه های استان ذخیره شد که تاکنون یک هزار و 61 تن آن توزیع شده است.

اسکندری ادامه داد: سهمیه گوشت قرمز استان نیز به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی 490 تن بوده که تاکنون یکصد و نود و شش تن آن در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفته است.

وی میوه شب عید استان را 1050 تن اعلام نمود که تاکنون توزیع شده است و این توزیع یک ثبات قیمت را در بازار ایجاد نمود.

در پایان رییس سازمان جهاد کشاورزی گفت: در راستای تامین منافع مردم و تامین امنیت غذایی تمام تلاش و توجه ما صرف بازار شده و هیچ تعارفی با هیچ کسی نداریم و کماکان از پلیس امنیت اقتصادی و دستگاههای متولی انتظار همکاریهای بسی گسترده تر داشته و سعی بر آن است با ارتباطی همه جانبه در دسترسی به اهداف با همکاریهای متقابل دست یابیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید