Iranian Agriculture News Agency

استاندار کردستان:

مدیران را خودم انتخاب کرده‌ام و مسوولیت آنها را هم می‌پذیریم

استاندار کردستان گفت: مدیریت کردستان شرکت سهامی نیست که به هر گروه سهمی اعطا شود، مدیران را خودم انتخاب کرده‌ام و مسوولیت این انتخاب‌ها را هم می‌پذیریم.

مدیران را خودم انتخاب کرده‌ام و مسوولیت آنها را هم می‌پذیریم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان،  اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در دیدار با تشکل‌های بخش کشاورزی استان ،  اظهار کرد: فعالین حوزه کشاورزی و اتحادیه‌های کشاورزی به عمل خدمت را ثابت کرده‌اند و نشان داده‌اند همواره پای کار هستند.

وی با بیان اینکه کشاورزی مهم‌ترین بخش اقتصادی در استان کردستان است، گفت: این بخش با تمام زیربخش‌ها ظرفیت بسیار زیادی در استان دارد و برای ارتقای شاخص‌ها نیاز به همفکری و مشاوره تشکل‌ها داریم.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: جدای از این جلسه باید تا پایان سال پنج جلسه دیگر با تشکل‌های بخش کشاورزی داشته باشیم ضمن اینکه یک شورای مشورتی بخش کشاورزی منتخب از خود اعضای تشکل‌ها را تشکیل خواهیم داد.

وی یادآوری کرد: رشد ۸ درصدی اقتصاد از برنامه‌ها و سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است و در این راستا اختیارات بیشتری به استانداران داده‌اند لذا نیاز است که در راستای تحقق این مهم تلاش کنیم.

زارعی‌کوشا به نرخ بیکاری در استان و درآمد سرانه عمومی خانوارها و شاخص‌های اقتصادی گریزی کوتاهی زد و گفت: بدون شک تحقق رشد ۸ درصدی و ارتقای شاخص‌ها بعنوان انتظار دولت از استانداران، نیاز به همفکری دو بخش دولتی و خصوصی دارد.

وی عنوان کرد: در زنجیره تولید بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی با مشکل مواجه هستیم به نحوی که اکنون محصولات تولیدی کردستان در استان‌های دیگر بسته‌بندی می‌شود.

استاندار کردستان اظهار کرد: باید از بستر و ظرفیت صندوق توسعه استانی در راستای توسعه صنایع تبدیلی با کار مطالعاتی تخصصی بهره بگیریم.

وی ادامه داد: در کردستان شاهد مشکلات انباشته شده زیادی هستیم که اگر هر سال تنها ۵ درصد از این مشکلات حل می‌شد الان با این حجم مشکل مواجه نبودیم.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: خیلی از مشکلات در کردستان رها شده است و تنها به پاک کردن صورت مساله اکتفا شده و همین بار مشکلات استان را زیاد کرده است.

وی اظهار کرد: حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان به نرخ امروز، پروژه در حوزه آب در کردستان اجرا شده اما خیلی از آنها با وجود 90 درصد پیشرفت هنوز به بهره‌برداری نرسیده و مردم از برکات آن بهره‌مند نشده‌اند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در دو سه ماه که در استان بودم بخش زیادی از انرژی ما صرف تغییر و تحول مدیران شد و سعی کردیم در یک فرایند کاملا مطالعاتی شده افراد را شناسایی و در پست‌ها قرار دهیم.

زارعی‌کوشا در ادامه گفت: مدیریت کردستان شرکت سهامی نیست که به هر گروه سهمی اعطا شود، مدیران را خودم انتخاب کرده‌ام و مسوولیت این انتخاب‌ها را هم می‌پذیریم.

وی گفت: نمونه آن انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی است که تا این میزان مورد اقبال تشکل‌های بخش کشاورزی استان است.

استاندار کردستان  اضافه کرد: ۸ درصد از کل اعتبارات خشکسالی به استان کردستان اختصاص پیدا کرد و در این زمینه رتبه نخست کشوری را کسب کردیم.

وی گفت: اگرچه بارش خوب نزولات آسمانی زمینه را برای ذخیره‌سازی آب پشت سدها و سرریز شدن آنها فراهم کرد اما در این بازه زمانی تمام توان خود را در زمینه جذب اعتبار برای اتمام پروژه‌های آبی استان بکار گرفتیم.

وی اضافه کرد: برای پروژه‌های حوزه آب در استان حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار جذب کرده‌ایم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید