Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خبر داد:

10 درصد گندم کشور در کردستان تولید می‌شود/ قدردانی نمایندگان کشاورزان از افزایش قیمت گندم

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: کردستان در راستای تحقق شعار سال در حوزه تولید می‌‌تواند بسیار نقش‌آفرین باشد چرا که کردستان از تولیدکنندگان مهم کشور و ۱۰ درصد از گندم کشور در این استان تولید می‌شود.

10 درصد گندم کشور در کردستان تولید می‌شود/ قدردانی نمایندگان کشاورزان از افزایش قیمت گندم
به گزارش خبرنگار ایانا در کردستان،  پیمان اسکندری ظهر امروز در دیدار تشکل‌های مردمی با استاندار کردستان اظهار کرد: اتفاقات اخیر که در دولت سیزدهم برای حوزه کشاورزی افتاده بی نظیر بوده است.

 وی به شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» گریزی زد و گفت: کردستان در راستای تحقق شعار سال در حوزه تولید می‌‌تواند بسیار نقش‌آفرین باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اضافه کرد: کردستان از تولیدکنندگان مهم کشور و ۱۰ درصد از گندم کشور در این استان تولید می‌شود.

 وی افزود: مشکلات حوزه کشاورزی در چند ماه اخیر احصا شده و یا در حال شناسایی است.

 اسکندری استفاده از ظرفیت و توان علمی دانشگاه‌ها در راستای رونق هرچه بیشتر بخش کشاورزی در استان را از دیگر اولویت های سازمان جهاد کشاورزی در سطح استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم استمرار این جلسات و دیدار نمایندگان کشاورزان با نماینده ارشد دولت در استان بتواند بستری برای رونق هرچه بیشتر بخش کشاورزی و رفع تنگنا و مشکلات این بخش باشد.

حجت‌الاسلام حسین ورمقانی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این دیدار اظهار کرد: تحولات و تغییرات بسیار خوبی را در مجموعه جهاد کشاوزی شاهد هستیم.

 وی افزود: امهال تسهیلات کشاورزان از اقدامات بسیار ارزشمند دولت سیزدهم بود که بار سنگینی را از دوش کشاورزان برداشت.

 ورمقانی افزایش قیمت گندم را از دیگر اتفاقات بسیار خوب در سطح کشور بیان کرد و گفت: این مهم موجب تقویت روحیه برای تلاش بیشتر در بین کشاورزان شد.

عبدالله فرجی رئیس انجمن کشاورزان خبره کردستان هم در این نشست با بیان اینکه ارزش انسان به تاثیری است که بر محیط و جامعه پیرامون خود می‌گذارد، گفت: کشاورزان استان تمام توان و ظرفیت خود را در راستای تولید و تامین امنیت مواد غذایی بکار می‌گیرند.

وی افزود: افزایش بهای خرید تضمینی گندم از سوی دولت یک کار ارزشمند و قابل تقدیر است که به عنوان نماینده کشاورزان از دولت قدردانی می‌کنیم.

فرجی تصریح کرد: افرایش قیمت گندم و امهال تسهیلات کشاورزان اگرچه برای دولت هزینه زیادی داشت اما این دو اقدام بسیار ارزشمند موجب امیدواری به تلاش بیشتر در کشاورزان شد.

وی با بیان اینکه تنها هدف تشکل‌های کشاورزی خدمت است، گفت: تشکل‌های کشاورزی نهادی غیرسیاسی و غیردولتی هستند و به عنوان پلی بین کشاورزان و دولتمردان همواره آمادگی همکاری و همراهی با دولتمردان در راستای توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی را دارند.

به گفته فرجی، تشکل‌های کشاورزی ابزار بسیار توانمندی هستند که بدون هیچ چشمداشتی حاضر به هرگونه حمایت از دولت بوده و در این راستا دست همکاری به سمت دولت دراز می‌کنیم چرا که معتقدیم دولت به تنهایی نمی‌تواند بار همه مشکلات را بدارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید