Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

ضرورت توجه به استعداد و ظرفیت های کشاورزی در شهرستان بیجار

پیمان اسکندری اذعان کرد: استفاده از ظرفیت های انسانی و طبیعی بخش کشاورزی در شهرستان بیجار می تواند بهره وری و تولید را افزایش داده و قطب مناسبی برای تولیدات کشاورزی باشد .

ضرورت توجه به استعداد و ظرفیت های کشاورزی در  شهرستان بیجار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان ، پیمان اسکندری رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان  و معاونین بهبود تولیدات گیاهی و دامی ومدیران باغبانی، شرکت شهرک‌های کشاورزی، شهرستان بیجار و روابط عمومی در جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰از چند طرح کشاورزی در شهرستان بیجار بازدید کرد.

وی در ابتدا از طرح های گلخانه ایی این شهرستان بازدید نموده وی افزود: شهرستان بیجار دارای سه واحد گلخانه سبزی و صیفی می باشد گلخانه کاظمی واقع در حلوایی به مساحت نیم هکتار و تولید محصول فلفل دولمه ای صادراتی به میزان 55 تن در طول یک دوره 6 ماهه ، گلخانه  بایندر واقع در حلوایی در سطح 3200مترمربع و تولید گوجه فرنگی و خیار به میزان 60 تن در طول دوره سه ماهه ،گلخانه  زنگنه واقع در حلوایی در سطح نیم هکتار و تولید گوجه فرنگی و خیار به میزان 80 تن(گوجه فرنگی) و 60 تن (خیار) در طول دوره سه ماهه و  واحد گلخانه سبزی صیفی به مساحت 1/5 هکتار در روستای خاندانقلی که  توسط شرکت کشت و صنعت نیان ژین در حال احداث است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت : مجتمع گلخانه ای قباسرخ بیجار در مساحت کلی حدود 28 هکتار   با سطح زیرکشت 15 و نیم  هکتار توسط شرکت صنایع کشت و زرع پوپو با ظرفیت تولید ۴۵۰۰ تن اشتغالزایی ۱۸۰ نفر از طریق شرکت شهرکهای کشاورزی در فراخوان عمومی برگزار و در نهایت توسط  شرکت کشت و زرع پوپو  در حال احداث  است.

وی در بازدید از مجتمع  گوسفند  داشتی توپ آغاج با اشاره به ظرفیت های دام و طیور در این شهرستان اظهار کرد :این مجتمع با ظرفیت ۳۳تن گوشت ،۶۱تن شیر ،۱۴۸۵ کیلو گرم پشم زمینه اشتغالزایی ۴۰نفر به طور غیر مستقیم و ۲۲نفر مستقیم را فراهم کرده است.

اسکندری تاکید کرد :شهرستان بیجار با بهره مندی از ۷۰ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۱۳۰۱۵۰۰ قطعه مرغ و  ۲واحد مرغداری تخمگذار به ظرفیت ۱۶۰۰۰۰ قطعه مرغ  ، ۵واحد بومی و ۱۵۰۱۴ واحد مدرن زنبور عسل و همچنین ۳۷۳هزارو ۹۹۳ راس دام سبک و۱۱هزارو ۹۶۵ راس دام سنگین ظرفیت مناسبی در تولیدات دام و طیور ایجاد کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در ادامه این بازدید با درمراسم تحویل ادوات کشاورزی طرح جهش تولید بر اهمیت این طرح در دیمرزارهای شهرستان بیجار عنوان کرد :در برنامه ابلاغی ۲۵۹ نفر ۱۳۸ متقاضی معرفی که از این تعداد تاکنون 17 دستگاه ادوات کشاورزی (سم پاش ) تحویل داده شد که تلاش می شود این تعداد افزایش یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید