Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

دو مجتمع بزرگ گلخانه ای با مساعت 62 هکتار در شهرستان قروه احداث می شود

اسکندری در حاشیه اولین بازدید شهرستانی در شهر قروه گفت: مجتمع گلخانه ای ۱۲هکتاری شهر دلبران و مجتمع ۵۰ هکتاری در روستای دوسر این شهرستان از پروژه های اولویت دار بخش باغبانی این شهرستان است است که به زودی مراحل ساخت آنها شروع خواهد شد.

دو مجتمع بزرگ گلخانه ای با مساعت 62 هکتار در شهرستان قروه احداث می شود

به گزارش خبرنگار ایانادر استان کردستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، معاونین و مدیران ستادی و شهرستان قروه از پروژه های در حال احداث این شهرستان بازدید کرد.

وی در دیدار با  امام جمعه شهرستان قروه اظهار کرد: باتوجه به اهمیت  اشتغالزایی و اقتصاد کشاورزی در استان و  در راستای بررسی مشکلات و رسیدگی به درخواست بهره برداران بخش کشاورزی به صورت مستمر دیدارهای مردمی در شهرستانهای استان را برگزار می کنیم تا به طور مستقیم با بهره برداران ارتباط داشته و مشکلات خود را بیان کنند  و بتوانیم برای رفع آن اقدامات بهتری انجام دهیم.

وی افزود: شهرستان قروه با وجود دارا بودن پتانسیل های صنعتی اما باز هم، بخش اصلی اقتصادی در این شهرستان بخش کشاورزی بوده و اشتغالزایی در این بخش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: در بخش کشاورزی شهرستان قروه به طور مستقیم وغیر مستقیم نزدیک به ۴۰ هزار نفر در این بخش فعالیت می کنند البته حدود 18 هزار نفر بهر ه بردار به عبارتی تولید کننده بخش کشاورزی در این شهرستان داریم.

اسکندری اظهار داشت: اقتصاد کشاورزی به طور ناخودآگاه همه حوزه های درآمدی در استان را تحت تاثیر قرار می دهد به طور مثال زمان پرداخت بهای گندم کشاورزان استان، همه بخشهای دیگر در استان تحت تاثیر درآمد ناشی از کشت گندم رونق  پیدا می‌کنند.

وی اذعان داشت: ارتقای درآمد و معیشت مردم اولویت دولت سیزدهم است  و براین اساس در راستای برنامه ریزی های انجام شده از سوی دولت تلاش براین است کشاورزی استان کردستان را تجاری سازی نموده و اقتصاد در این بخش را ارتقاء دهیم.

وی یادآور شد: برنامه ریزی های مناسبی در دولت مردمی برای ارتقائ درآمد و معیشت مردم به ویژه در بخش کشاورزی تدوین شده که با همت همه همکاران اجرایی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم از ظرفیت های طبیعی آب و خاک در راستای پایداری تولیدات محصولات کشاورزی استان استفاده کنیم و شرایط لازم برای رشد و توسعه کشاورزی و افزایش درآمد بهره برداران را فراهم کنیم.

اسکندری تصریح کرد: در قالب طرح جهش تولید با حمایت ستاد فرمان اجرایی امام (ره) تسهیلاتی با سود 4 درصد برای خرید ادوات کشاورزی در استان پرداخت می شود که انتظار داریم کشاورزان استان از این فرصت پیش آمده در جهت تجهیز ماشین آلات بخش استقبال بیشتری به عمل آورند.

 وی با تاکید بر تسهیلگری و اسانکاری برای جذب سرمایه در بخش کشاورزی اذعان کرد: با توجه به پتانسیلی  ها و ظرفیت اشتغال ذایی و درآمدی که در فعالیت های بخش کشاورزی وجود دارد، از سرمایه گذاران استان دعوت می کنیم که با حمایت های مجموعه جهاد کشاورزی نسبت به سرمایه گذاری و کارآفرینی در این بخش اقدام کنند.

وی در ادامه بازدید از  مجتمع گلخانه ای شهر دلبران گفت:  این مجتمع  با مساحت کل ۱۲ هکتار و مساحت مفید ۹ هکتار توسط شرکت شهرکهای کشاورزی  با ظرفیت تولیدی  ۴۵۰۰ تن و با اشتغال زایی مستقیم ۱۰۰ نفر و غیر مستقیم ۱۵۰ نفر به زودی مراحل احداث آن اجرایی خواهد شد.

پیمان اسکندری یادآور شد : زمین محل اجرای طرح از  اراضی ملی بوده  که کارهای تخصیص زمین در حال انجام  و حجم سرمایه گذاری مورد نیاز برای احداث زیر ساخت ۱۰ میلیارد تومان و تسهیلات بانکی مورد نیاز برای احداث سایت های گلخانه ای و زنجیره ارزش و تولید نزدیک به  ۱۳۵ میلیارد تومان است.

در ادامه این سفر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از  استخر محل جمع آوری آب قنات دلبران، محل احداث دام شهر، شماره ۲ دلبران و قنات شهر دلبران بازدید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید