Iranian Agriculture News Agency

توزیع سهمیه کود شهرستان به تفکیک سهمیه

مدیر شرکت خدمات حمایتی

جلسه ستاد زراعت استان کردستان برگزار شد.

توزیع سهمیه کود شهرستان به تفکیک سهمیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، جلسه ستاد زراعت استان که با هدف ارایه برنامه ها و دستورالعملهای داشت  محصولات پاییزه و کاشت محصولات بهاره ، ارایه گزارش جوی و پیش بینی های اقلیمی ، ارایه وضعیت ذخایر آبی سطحی و زیر زمینی ، ارایه توصیه های متناسب با فصل و ارایه وضعیت تدارک و توزیع کودهای شیمیایی و سموم مورد نیاز کشاورزان تشکیل شد ، بانک کشاورزی ، آب منطقه ای، معاون سازمان تعاون روستائی ، و جمعی از مدیران و معاونین ستادی حضور داشتند .

معاون فنی سازمان تعاون روستائی ضمن اشاره به این نکته که 15 هزارو 390 تن کود سهمیه استان است اظهار داشت : 12155 تن از این سهمیه جذب و بین کشاورزان توزیع شده است .

وی با اشاره به اینکه تا کنون بالغ بر 4965 تن حواله الکترونیکی در سامانه الکترونیکی سازمان تعاون روستائی ثبت شده اظهار داشت : امید آن می رود بزودی تمام سهمیه کود اختصاصی استان از طریق ثبت و بارگذاری حواله های الکترونیکی توزیع گردد و کشاورزان مشکلی در این زمینه نداشته  و مشکلات موجود مرتفع گردد .

در ادامه مدیر شرکت خدمات حمایتی با اشاره به اینکه صد درصد سهمیه کود ازته  استان تامین شده از 63 هزار و 900 تن سهمیه کود ازته مقدار 60 هزار و 832 تن به انبار عوامل توزیع شهرستانهای استان  حمل شده .

شهیاد  همچنین اظهار داشت مقدار 4 هزار و 668 تن کود اوره  در انبار این شرکت ذخیره شده افزود استان کردستان بالغ بر 1700 تن کود ازته مازاد بر سهمیه اختصاصی را نیز جذب نموده تا کشاورزان با توجه به فصل کشت ، با کمبودی در این زمینه مواجه نشوند .

وی  ضمن اشاره به نیاز کود  طرح جهش تولید  اظهار داشت علاوه بر سهمیه مصوب استان با توجه به افزایش نیاز استان برای طرح جهش تولید  پیگیری لازم از سوی  معاون محترم  بهبود تولیدات  گیاهی برای تخصیص سهمیه مازاد انجام گیرد .

شهیاد در پایان افزود: بالغ بر 350 تن کود  دی آمونیوم فسفات در  استان جذب شده و موجودی انبارهای سازمان نشان از وجود کمبود این محصول در استان ندارد .

وی افزود در سراسر  استان  توزیع کود بصورت حواله الکترونیکی صورت می گیرد و تاکنون حواله  بالغ بر 55 هزار فقره به میزان 25 هزار تن از  طریق سامانه صادر شده است.

شهیاد اظهار داشت بالغ بر 72 درصد سهمیه کودی  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از طریق حواله الکترونیکی توزیع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید