Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

سند دار شدن ۸۹ هزار هکتار از اراضی کردستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:در راستای حفظ و حراست از اراضی ملی ۸۹ هزار هکتار از اراضی کردستان سند دار شده اند.

سند دار شدن ۸۹ هزار هکتار از اراضی کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، رییس سازمان جهاد کشاورزی در نشست با مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری کردستان ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت منابع طبیعی که باید به معارف عمومی تبدیل شود، گفت: امروزه موضوع توجه به حفاظت از منابع طبیعی، یک بحث فرهنگی است و باید با فرهنگ‌سازی مردم را به سمت حفاظت از منابع خدادادی تشویق کنیم.

اسکندری گفت: با توجه به قانون انتزاع مجموعه مباحث مرتبط با تولید و نظارت بر توزیع بسیاری از کالا‌های اساسی و محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و وظایف ما را سنگین و دامنه فعالیت این وزارت را گسترده‌تر کرده و ما با بهره گیری از امکانات موجود باید نظارت‌های جدی بر بازار داشته باشیم.

او  ضمن تشکر از فعالیت مداوم و مستمر همکاران منابع طبیعی در حوزه حفظ و صیانت از اراضی ملی گفت: یکی از روش‌های موثر در حفاظت از جنگل‌ها و منابع خدادادی، جلب مشارکت و حمایت همه جانبه مردم و آموزش آن‌ها از طریق وسایل ارتباط جمعی، برگزاری طرح‌های مشارکتی در حوزه منابع طبیعی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی به بحث سند دار کردن اراضی، حدنگاری و تهیه‌ی بانک‌های جامع اطلاعاتی برای بالغ بر ۸۹ هزار هکتار از اراضی استان اشاره کرد و گفت: تلاش مدیریت و کارشناسان اداره منابع طبیعی در این زمینه ستودنی است این بانک اطلاعاتی میتواند یک نقشه راه برای انجام فعالیت‌های وسیع باشد.

اسکندری با تاکید بر لزوم فعالیت روابط عمومی و تنویر افکار عمومی در زمینه صیانت از اراضی گفت: قدرت فضای مجازی در نشان دادن اهمیت حفظ و صیانت از اراضی ملی با توجه به سیاست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جلب مشارکت مردم بسیار چشمگیر است

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید