Iranian Agriculture News Agency

بازرسی های قرارگاه امنیت غذایی درسطح بازار استان کردستان ادامه دارد

امروز سه شنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ پیمان اسکندری ، در سومین روز کاری صدارت خود بر مسند ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، از فروشگاه ها و مراکز عرضه محصولات غذایی شهرستان سنندج بازدید کرد

بازرسی های قرارگاه امنیت غذایی درسطح بازار استان کردستان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان ، پیمان اسکندری با تاکید بر تلاش برای ذخیره سازی محصولات استراتژیک مانند برنج، شکر، روغن و ... در استان اظهار کرد؛ هیچ گونه کمبودی در این راستا وجود ندارد  وی با اشاره به پیک مصرف محصولات عمده در ایام پایان سال ابراز خرسندی نمود تمامی محصولات ذخیره شده در ایام پیک مصرف در دسترس عموم مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت .  

رییس سازمان جهاد کشاورزی با تاکید بر این نکته که قرارگاه امنیت غذایی  قرارگاهی بازدارنده نیست اظهار داشت: منظور از امنیت غذایی، امنیتی کردن بازار نیست بلکه هدف تامین و در دسترس بودن کالاهاست که با هدف رصد قیمت‌ اقلام اساسی و تلاش برای رفع موانع و تسهیل فضای کسب و کار تشکیل شده است.

اسکندری با بیان اینکه پایش روزانه بازار، قیمت‌ها و نحوه توزیع نهادها و اقلام اساسی از جمله رویکردهایی است که در قرارگاه امنیت غذایی استان پیگیری می‌شود، اظهار کرد: ارتباط خوبی با دستگاه‌های برون سازمانی و ذی ربط برقرار است  که در  راستا تعداد   34 نفر از  نیروی بسیج اصناف،  8 نفر نیروی بازرس صنعت و معدن و13 نفر از نیروهای بدنه ی سازمان  ( جمعا 56 نفر)  به عنوان بازرس در زمینه بازرسی بازار  نظارت‌ها را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به این مطلب که از ابتدای دستور بازرسی بازارتوسط اکیپ قرازگاه امنیت غذایی،  تاکنون در استان کردستان بالغ بر 2760 مورد بازرسی از مراکز مختلف توزیع کالاهای اساسی صورت گرفته اظهار داشت : با اعتقاد راسخ معتقد بر این نکته هستم که با اصلاح فرآیندهای قبل از توزیع و شناسائی گلوگاهها می توان بازار را کنترل نمود و بجای بازرسی مکرر با نظارت بر نحوه توزیع،  از هرگونه مشکلات بعدی جلوگیری کرد. 

گفتنی است در این بازدید مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج، مدیر توسعه بازرگانی سازمان و بازرسان قرارگاه امنیت غذایی هم حضور داشتند.

 پیمان اسکندری در روز یک شنبه ۲۴ بهمن ماه طی حکمی از سوی وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان منصوب شد

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید