Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

مهلت بیمه محصولات کشاورزی طرح جهش تولید در کردستان تمدید شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: مهلت بیمه محصولات کشاورزی زیرپوشش طرح جهش تولید در استان که قبلا تا ۲۰ بهمن مهلت داشت تا پایان بهمن تمدید شده است.

مهلت بیمه محصولات کشاورزی طرح جهش تولید در کردستان تمدید شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد صالح احمدی، با اشاره به اینکه طرح جهش تولید در ۱۵ استان کشور به اجرا درآمده است، اظهار داشت: ۴۸۱ هزار هکتار معادل ۱۸ درصد کل سطح طرح جهش تولید در کشور مربوط به کردستان است.

وی با بیان اینکه محصولات کشت شده در این طرح شامل گندم، جو، نخود، علوفه، گیاهان دارویی و دانه های روغنی است، افزود: ۹۰ درصد برنامه ابلاغی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان اجرایی شده است و ۱۰ درصد باقی مانده هم در کشت‌های بهار سال ۱۴۰۱ به اجرا در می‌آید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اعلام کرد: تاکنون از ۴۲۸ هزار هکتار برنامه عملیاتی شده جهش تولید در استان ۲۵۵ هزار هکتار زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

احمدی از تمدید مهلت بیمه محصولات کشاورزی زیرپوشش طرح جهش تولید در استان خبرداد و گفت: کشاورزان تا پایان بهمن ماه سال جاری می توانند نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند که با توجه به سرمای زمستانه و تنش‌های پیش‌رو می طلبد این مهم هرچه سریع تر انجام شود.

وی افزود: تغیرات اقلیمی حادث شده در منطقه و احتمال سرما زدگی و خشکسالی، ریسک تولیدات زراعی استان را بالا برده و باید کشاورزان از تنها چتر حمایتی یعنی بیمه محصولات کشاورزی که می تواند تا حدودی خسارت‌های ناشی از عوامل طبیعی را جبران کند؛ استفاده کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار داشت: تاکنون ۷۴۰ میلیارد ریال غرامت خسارت‌های وارده به کشاورزان در طرح جهش تولید سال زراعی گذشته در استان پرداخت شده است.

کردستان یک میلیون و ۱۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان سالانه ۷۷۳ هزار هکتار آن به زیرکشت محصولات زراعی می رود و ۳۵۰ هزار هکتار آن هم آیش بوده و ۵۲ هزار هکتار را هم باغات تشکیل داده است.

از ۷۷۳ هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات کشاورزی کردستان ۶۷۸ هزار هکتار آن دیم و ۹۵ هزار هکتار آن هم آبی است.

عمده محصول زراعی استان کردستان گندم و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۰ هزار تن در سال است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید