Iranian Agriculture News Agency

سپری:

450هزار هکتار اراضی کشاورزی کردستان مستعد تبدیل به آبی است

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر 12 درصد اراضی زراعی کردستان آبی و مابقی به صورت دیم کشت میشود که تبدیل 96 هزار هکتار از اراضی دیم به آبی در حال انجام است هر چند حدود 450 هزار هکتار از اراضی دیم استان ظرفیت تبدیل به آبی دارد.

450هزار هکتار اراضی کشاورزی کردستان مستعد تبدیل به آبی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، فرید سپری رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی کردستان صبح امروز در مراسم تکریم خود و معارفه رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: پلانی برای حوزه کشاورزی استان تعریف کردهایم که با حرکت بر اساس و مبنای این برنامه میتوانیم تولید محصولات کشاورزی را از 3.1 میلیون تن به 5.5 میلیون تن برسانیم و در ردیف تولیدکنندگان برتر کشور به لحاظ تولید و نقش آفرین در مقوله مهم امنیت غذایی باشیم.

وی تصریح کرد: کردستان در زمینه تولید محصولات باغی به رقمی بالغ بر 400 تن رسیده و برنامه پیشران 50 هزار هکتاری تعریف شده و عملیاتی شدن کامل آن به معنی افزایش دو برابری این میزان تولید محصولات باغی در استان خواهد بود.

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: بیش از 31 هزار تن گوشت قرمز در حال حاضر در استان کردستان تولید میشود که بیش از 50 درصد از این تولید به سایر استانها صادر میشود.

سپری به طرح پیشران تولید 13 هزار تنی گوشت قرمز در استان هم گریزی زد و گفت: تحقق این مهم در کنار افزایش ارزش افزوده و اشتغالزایی در استان 10 درصد واردات گوشت در کشور را کاهش خواهد داد.

وی تصریح کرد: بیش از 250 هزار تن شیر در استان تولید میشود که عمده این تولید مربوط به واحدهای کوچک است و توسعه واحدهای بزرگ در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: استان کردستان از لحاظ تولید محصولات کشاورزی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است و تقویت و توسعه این روند با تبدیل اراضی دیم به آبی در حال انجام است.

سپری عنوان کرد: در حال حاضر 12 درصد اراضی زراعی کردستان آبی و مابقی به صورت دیم کشت میشود که تبدیل 96 هزار هکتار از اراضی دیم به آبی در حال انجام است هر چند حدود 450 هزار هکتار از اراضی دیم استان ظرفیت تبدیل به آبی دارد.

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی کردستان با یادآوری وجود 74 هزار تن ظرفیت سردخانهای در استان، گفت: ظرفیتی معادل یکمیلیون و 500 هزار تن صنایع تبدیلی در استان ایجاد شده و یا در دست اقدام است.

وی عنوان کرد: با این رویه استان کردستان روی ریل توسعه کشاورزی افتاده و باید از این مزیت و ظرفیت به خوبی بهره گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید