Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان هشت درصد افزایش یافت

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای امسال تا ۱۸ بهمن ماه میزان جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری استان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته هشت درصد رشد داشته است.

جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان هشت درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، سید احمد ذکریایی‌نژاد، اظهار داشت: در این مدت ۴۱ میلیون و ۴۴۹ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان جوجه‌ریزی مذکور نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته رشد هشت درصدی داشته است، افزود: در ۱۸ روزی که از بهمن ماه امسال می‌گذرد میزان جوجه‌ریزی نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته هم ۱۱ درصد افزایش داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: براساس جوجه‌ریزی انجام شده پیش بینی می شود تا پایان سال جاری میزان تولید گوشت مرغ در استان به ۹۸ هزار تن برسد.

ذکریایی‌نژاد با اشاره به اینکه گوشت مرغ جزو ارزان‌ترین مواد پروتئینی موجود در بازار است، یادآور شد: سرانه مصرف گوشت مرغ در استان به دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز و ماهی و کاهش توان خرید مردم نسبت به سنوات گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: با وجود افزایش میزان سرانه گوشت مرغ در استان همچنان مازاد تولید این محصول را داریم و آنرا به خارج از استان صادر می‌کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید