Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

75 درصد تولیدات بخش کشاورزی استان دربخش زراعت است

پرداخت۹۰ میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصدی برای خرید ادوات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: 75 درصد تولیدات بخش کشاورزی استان کردستان در بخش زراعت است و به نحوی حوزه تولیدات دامی هم به این بخش وابسته است.

75 درصد تولیدات بخش کشاورزی استان دربخش زراعت است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در دهمین جلسه طرح جهش تولید در دیمزرهای استان که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی، رئیس مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی، نماینده بانک ملی، مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های استان و مدیران و کارشاسان طرح به صورت وبینار برگزار شد، اظهار کرد: نزولات آسمانی تا اکنون در استان به میانگین 192 میلی متر بوده که نسبت به میانگین بلند مدت 11 درصد کاهش بارندگی داشته ایم.

وی با بیان اینکه سرمای شدید بیش از 25 درجه در استان ممکن است خسارت هایی به بخش زراعت استان وارد کرده باشد و از کشاورزان استان خواست هرچه سریعتر نسبت به بیمه مزارع خود اقدام کنند.

سپری خاطر نشان کرد: براورد خسارت خشکسالی مزارع بیمه شده سال گذشته نزدیک به 80میلیارد تومان بوده که تنها 3 میلیاردو 800 میلیون آن هنوز به حساب کشاورزان واریز نشده است.

وی افزود: نزدیک به 430 هزار هکتار از 481 هزار هکتار طرح جهش تولید در استان اجرایی شده و تا اکنون 59 درصد این اراضی در سطح استان بیمه شده است.

سپری با تاکید بر اینکه پایداری تولید در طرح جهش تولید محقق خواهد شدگفت: بهره گیری از کشاورزی حفاظتی در کنار مصرف صحیح سموم و مبارزه با آفات و علفهای هرز تاثیر مستقیمی در افزایش تولید دارد.

وی با تاکید بر اهمیت مرحله داشت محصولات زراعی استان تصریح کرد: باید با تمام توان و به محض فراهم شدن شرایط آب و هوایی مبارزه با آفات احتمالی در دستور کار قرار گرفته و به جد تغذیه مزارع به ویژه مزارع گندم دیم استان عملیاتی شود.

سپری اشاره ای هم به پرداخت تسهیلات 4 درصدی خرید ادوات کشاورزی در طرح جهش تولید کرد و گفت: پرداخت این تسهلات در استان آغاز شده است و بر اساس پیشبینی های اولیه 999 دستگاه ادوات برای کشاورزان استان خریداری خواهد شد.

وی اذعان کرد: 90 میلیارد تومان تسهیلات 4 درصدی با بازپزداخت 5 ساله در اختیار کشاورزان استان قرار خواهد گرفت و با تمام توان در راستای جذب این تسهیلات تا پایان سال اقدام خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: بانک عامل با اولویت اقدام به پرداخت این تسهلات خواهد کرد و امیدواریم تا پایان سال مالی کل این تسهیلات در استان جذب شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید