Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کردستان

سند مالکیت بیش از یک هزار هکتار از عرصه‌های کشاورزی کردستان صادر شد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال سند مالکیت یک هزار و ۱۳۱ هکتار از عرصه‌های کشاورزی در استان صادر شده است.

سند مالکیت بیش از یک هزار هکتار از عرصه‌های کشاورزی کردستان صادر شد

 

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان کردستان، پیمان ملکی، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهارکرد: با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده این میزان عرصه کشاورزی در کمیسیون‌های مربوطه در شهرستان‌های استان تعیین تکلیف و اسناد آنها به نام بهره‌برداران صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی و صدور سند برای رفع موانع تولید و کاهش اختلافات حقوقی فی مابین بهره برداران و کشاورزان با اراضی منابع ملی انجام می‌شود، افزود: در قالب اجرای قانون موضوع ماده ۵۴ رفع موانع تولید نسبت به رفع تداخل اجرای مقررات موازی از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۹ پلاک به مساحت ۶۶ هزار و ۵۹۵ هکتار اقدام شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان آذر ماه سال جاری هم ۲۳۸ پلاک به مساحت ۳۴۵ هزار و ۷۸۸ هکتار رفع تداخل شده است.

ملکلی یادآور شد: در اجرای قانون جامع حدنگاری ( کاداستر ) و سند دار کردن اراضی کشاورزی  از ابتدای طرح در سال ۱۳۹۵ تاکنون در سطح ۴۲۰ پلاک به مساحت ۳۸۶هزار هکتار قرارداد منعقد شده و در حال اجرا است.

 وی اظهار کرد: اقدامات مربوط به برداشت زمینی ۱۲۹ پلاک به مساحت ۸۱ هزار هکتار انجام شده و برای جانمایی در سامانه حدنگاری کشور به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ارسال شده است.

 مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پس از جمع آوری اطلاعات توصیفی و مالکیتی عرصه‌های مذکور توسط مهندسین مشاور ذیربط و تایید آنها توسط مراجع نظارتی سازمان و طی مراحل قانونی بهره‌برداران و کشاورزان برای صدور سند کاداستر به ادارات ثبت معرفی می شوند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید