Iranian Agriculture News Agency

رییس اداره جهاد کشاورزی سقز

مجتمع ۹۰ هکتاری گلخانه در سقز راه اندازی خواهد شد

رییس اداره جهاد کشاورزی سقز گفت: ایجاد مجتمع ۹۰ هکتاری گلخانه در این شهرستان در دست انجام و راه اندازی خواهد شد.

مجتمع ۹۰ هکتاری گلخانه در سقز راه اندازی خواهد شد

به گزارش  خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدنافع علایی نیا، اظهار داشت: زمین های مناسب برای راه اندازی این مجتمع، در روستای "چاغرلو" در بخش زیویه، شناسایی و معرفی و از طریق شرکت شهرک های صنعتی واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ واحد گلخانه در مساحت های هر کدام چهار هزار متر مربع در شهرستان فعال است، اضافه کرد: یک واحد دیگر نیز در روستای "جنیان" با پیشرفت ۴۰ درصد در حال آماده سازی و راه اندازی است.

وی اضافه کرد: مجوز تاسیس چندین مورد (گلخانه) دیگر هم صادر شده و ۲ واحد غیرفعال هم در دست بازسازی و نوسازی است.

علایی‌نیا ایجاد واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی در بخش دام و طیور، زنبور داری، گلخانه، صنایع تبدیلی، افزایش ظرفیت نگهداری گندم با احداث سیلو و افزایش ظرفیت آنها، توسعه سطح باغات در اراضی آبی و در دیم زارها و مکانیزه کردن آبیاری مزارع در حد سالیانه بیش از ۵۰۰ هکتار بخشی از فعالیت های این اداره در چند سال اخیر بوده است.

رییس اداره جهاد کشاورزی سقز، کسب رتبه اول استانی در چهار سال اخیر و تامین بیش از یک هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات مختلف اعم از سرمایه ثابت و در گردش برای بخش های مختلف کشاورزی را از رویکردها و اقدام های سالهای اخیر جهاد کشاورزی اعلام کرد.

علایی‌نیا یادآور شد: شهرستان سقز در زمینه تولیدات آبزیان، چغندر قند، دانه های روغنی و پرورش زنبور عسل دارای رتبه برتر استانی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید