Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

سرمای کم سابقه روزهای آخر دی ماه دلگرمی خدمت رسانی را سرد نکرد

جلسه قرارگاه امنیت غذایی با هدف پیگیری وضعیت عرضه آرد و نظارت بر خبازی ها و گزارش میزان آرد توزیع شده در سطح شهرها و روستاهای استان و همچنین تعیین فرمول و قیمت گذاری کنستانتره دامی با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، و روسای ادارات تعاون روستائی، غله و خدمات بازرگانی، شرکت تعاونی خلیج فارس، رییس اتحادیه صنف خبازان و معاونین و مدیران ستادی در سالن جلسات سازمان تشکیل جلسه داد.

سرمای کم سابقه روزهای آخر دی ماه دلگرمی خدمت رسانی را سرد نکرد
به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد فرید سپری ضمن اشاره به سرمای کم سابقه روزهای آخر دی ماه و اوایل بهمن  اظهار کرد: بارش باران و برف که از نعمات کم نظیر الهی هستند ضمن دلخوشی کشاورزان، گاهی مخاطراتی را با خود نیز به دنبال دارند که این رخداد چند روز اخیر با وجود شیرینی، زحماتی را برای همکاران ما خصوصا در حوزه تامین ارد و نان بوجود آورد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی گفت در شهرستان سنندج نود و دو تا نود و چهار هزار کیسه آرد بصورت سهمیه ای در ماه جهت مصرف در خبازیها و تامین نان سطح شهر توزیع میشود که رقم بالایی است و نیاز به یک شبکه تامبن و توزیع گسترده دارد. 
وی اظهار داشت: به محض شروع بارشها و پیش بینی این اتفاق که ممکن است شهروندان را با مشکل مواجه و سو إستفاده برخی سودجویان را بدنبال داشته باشد، ضمن تشکیل اکیپهای بازرسی متشکل از تعزیرات، سازمان صمت و حتی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی بصورت شبانه روزی دستور افزایش تولید کارخانجات آرد را صادر و شرکت های حمل و نقل را جهت توزیع آرد در سطح شهرها و روستاهای استان بسیج کردیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: در بسیاری از موارد توپوگرافی خاص منطقه بود که مانع از توزیع آرد مورد نیاز نانوایی‌ها میشد که به جد اعلام میکنم در اینگونه موارد حتی هلال احمر نیز ضمن اعلام آمادگی، حتی در صورت نیاز استفاده از بالگرد جهت توزیع آرد در روستاهای دور افتاده را در دستور کار این سازمان و سازمانهای مرتبط قرار داده و هیچ سازمانی از کمک دریغ نکرده است.
سپری اظهار داشت: اذعان به این نکته که هیچ تخلفی در هیچ‌مکانی صورت نمیگیرد امری است غیر طبیعی ، چه بسا بودند خبازیهایی که آسایش خود را در اولویت قرار داده و از پخت نان دست کشیده و واحد خبازی خود را تعطیل کرده اند که ما نیز مجدانه با آنها برخورد و نسبت به قطع سهمیه انها اقدام می کنیم. 
وی تصریح کرد: برخی نانواییها حتی سه شیفت مشغول پخت نان بودند که علاوه بر سهمیه اختصاصی سهمیه های تشویقی نیز برای آنها در نظر گرفته شد. 
کالاهای اساسی من جمله برنج،  روغن و شکر و حتی سوخت رسانی به روستاهای فاقد شبکه گاز از جمله اقداماتی بود که رییس سازمان جهاد کشاورزی به آن اشاره نمود و اظهار داشت سازمان تعاون روستایی با همکاری دستگاههای مرتبط تمام تلاش خود را به کار بسته و از هیچ کوششی در این زمینه فروگذاری نکرده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی از تجدید نظر در اعطای مجوزهای جایگاههای خبازی خبر داد و اظهار داشت: این تجربه  امسال که اولین سال واگذاری دبیری شورای آرد و نان به جهاد کشاورزی است ، نشان داد هر گونه مجوز خبازی  نیاز به بررسی محیطی دارد که واحد خبازی در آنجا دایر میشود تا از ایجاد مشکلاتی که امسال ما با آنها دست و پنجه نرم کردیم جلوگیری نماید .
وی در ادامه اظهار کرد: موج دیگر بارشها از چهارشنبه وارد مناطق غربی کشور میشود که از اکنون باید برنامه ریزی نمود و از ایجاد هر مشکلی در توزیع کالاهای استراتژیک من جمله آرد و نان جلوگیری کردند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی در ادامه به  تامین امنیت غذایی ، در عرصه تامین گوشت قرمز و شیر  اشاره و گفت: صادرات دام زنده را کماکان در دستور کار قرار داده ایم که بنا به دستور مقام عالی وزارت اگر سالیانه یک میلیون راس دام نیز صادر شود مشکلی در تامین گوشت مصرف داخلی ایجاد نمی نمایدکه این امر  ارزآوری صادرات در این عرصه را بدنبال داشته و میتواند بعنوان یک امتیاز شاخص برای جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید