Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

طرح جهش تولید در دیمزارهای کردستان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیمزارهای کردستان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: از ۴۸۱ هزار هکتار سهم این استان تاکنون در ۴۲۸ هزار و ۱۶۰ هکتار آن کشت انجام شده است.

طرح جهش تولید در دیمزارهای کردستان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
 
به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدفرید سپری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان جلسه جهش تولید در دیمزارهای استان اظهار داشت: در سال زارعی جاری طرح جهش تولید در دیمزارهای ۱۵ استان کشور در سطح ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار در مزارع گندم، جو، نخود، عدس، گلرنگ، کلزا، علوفه ها و گیاهان دارویی به اجرا درآمده است.

وی با اشاره به اینکه از این میزان کردستان با ۴۸۱ هزار هکتار سهم ۱۸ درصدی از اجرای این طرح را در بین این تعداد استان دارد،  بیشترین سطح زیرپوشش طرح جهش تولید در استان مربوط به محصولات گندم با ۳۹۰ هزار هکتار و نخود ۵۰ هزار هکتار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۲۳ روستا و ۱۷ هزار و ۱۹۴ بهره‌بردار کشاورزی در استان زیر پوشش این طرح قرار گرفتند، گفت: تاکنون از مجموع اراضی زیرکشت این طرح ۱۷۲ هزار و ۳۶۰ هکتار در سامانه دیمزارها به ثبت رسیده است.

سپری با بیان اینکه ۲۰۸ هزار هکتار از این اراضی هم زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است، یادآور شد: تاکنون ۷۱۰ میلیارد ریال غرامت خسارت وارد شده به کشاورزان در سال زراعی گذشته در این استان پرداخت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان  اظهار داشت: ۹۹۹ دستگاه سهیمه ادوات کشاورزی از جمله دستگاه‌های کشت مستقیم، سمپاش، زیرشکن، هد برداشت نخود، ریزدانه کار غلات، هد برداشت کلزا به استان اعطا شده که تاکنون ۵۰۵ متقاضی این ادوات شناسایی شده و برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید