Iranian Agriculture News Agency

مسئول حوزه نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی:

دهه مبارک فجر امسال نیز متنوع خواهد بود

اولین جلسه کمیته روستائی برگزاری مراسمات دهه مبارک فجر استان کردستان برگزار شد.

دهه مبارک فجر امسال نیز متنوع خواهد بود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، اولین جلسه کمیته روستائی برگزاری مراسمات دهه مبارک فجر استان کردستان در سالن جلسات این سازمان جهادکشاورزی استان کردستان با حضور حسین ورمقانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان و رئیس ستاد کمیته روستایی دهه فجر انقلاب اسلامی استان کردستان ، معاونت توسعه و مدیریت منابع، مدیران کل، روسا و نمایندگان ادارات منابع طبیعی، دامپزشکی، شرکت گازشرکت خدمات حمایتی کشاورزی ،صندوق بیمه تامین اجتماعی روستائیان، تعاون روستائی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل پشتیبانی امور دام، بنیاد مسکن ، سازمان هلال احمر، کمیته امداد، آموزش پرورش، غله و خدمات بازرگانی ، راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت آب و فاضلاب، فرماندهی انتظامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر، معاونین و مدیران ستادی و مدیر روابط عمومی جهادکشاورزی  جهت برنامه ریزی برای برگزاری هر چه  باشکوه تر مراسمات دهه مبارک فجر انقلاب برگزار شد.

در ابتدای جلسه حاج آقا حسین ورمقانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان و رئیس ستاد کمیته روستایی دهه فجر انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن اشاره به تلاش مسلمین برای حفظ دین، از چهار گروهی که می توانند عاملین  نشر اسلام باشند  نام برد و اظهار داشت: دهه فجر، جشن پیروزی انقلاب است و باید برنامه‌های این ایام امیدبخش و بانشاط برگزار شود، از تمام اعضای کمیته خواست تا با جدیت بیشتر در برگزاری و اجرای برنامه‌های دهه فجر بکوشند و دستاوردهای مهم بخش کشاورزی را در این ایام برای مردم بازگو کنند.

وی از تلاش دشمنان اسلام و ایران برای ترویج فرهنگ غرب خصوصا در جوانانی که سالهای اول انقلاب و رشادت ها و دلاوریهای دلیرمردانی که انقلاب را به نتیجه رسانده اند را ندیده اند اظهار داشت : دشمنان در برابر پیشرفتهای علمی و دینی اسلام در ایران بی تفاوت نبوده واز هر شگردی برای ضربه به کشور استفاده می نمایند که جز با هوشیاری و اتکا به دین نمیتوان جامعه را از هجمه دشمن دور نگه داشت.

ورمقانی در ادامه با اشاره به دهه فجر و گرامیداشت روزهای پیش رو اظهار داشت:  سه شنبه 12 بهمن تا روز جمعه 22 بهمن فاصله زمانی برنامه های کمیته روستائی همزمان با سراسر کشور می باشد که  این کمیته  تعداد 30 برنامه را علاوه بر افتتاحیه های مختلف و برنامه هایی که هر کدام از ادارات به تفکیک برگزار می نمایند را در دستور کار قرار خواهد داد.

وی با اشاره به مهم‌ترین طرح‌های عمرانی و اشتغال‌زایی در کردستان، افزود: اجرای طرح بهارستان در 160 روستا و یک هزار کیلومتر برق ، گازرسانی  به 42 روستای استان و 136 واحد صنعتی با اعتباری بالغ بر 1160 میلیارد ریال و نیز کلنگ زنی گاز رسانی به 35 روستا با اعتباری بالغ بر 680 میلیارد ریال  ، با توجه به اینکه 100 درصد شهرهای استان  و تعداد 1500 روستا در استان کردستان از نعمت گاز برخوردار هستند از مهمترین پروژه های  افتتاح  42 واحد مسکن  مددجویی کمیته امداد و 110 طرح اشتغال  روستائی توسط کمیته امداد ، افتتاح بالغ بر 20 طرح هادی روستائی از مهم‌ترین برنامه‌های امسال تا پایان دهه فجر است و در جلسه دوم که در 5 بهمن ماه برگزار خواهد شد طرحهای سایر ادارات هم که غایب بودند در برنامه ها احصا خواهد شد.

حسین ورمقانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان و رئیس ستاد کمیته روستایی دهه فجر انقلاب اسلامی استان کردستان ، برگزاری نمایشگاه توانمندی در روستاها، توزیع اقلام مومنانه و نیزاقلام تنظیم بازار در غرفه های تعبیه شده در روستاها را از دیگر پیشنهادات کمیته روستائی در روستاهای استان عنوان کرد.

وی در ادامه از  تقویت ولتاژ برق  و نیز تقویت اینترنت برخی از روستاهای سطح استان اشاره و افزود : این اقدامات  توسط شرکت های برق و مخابرات انجام خواهد شد.

افتتاح پایگاه امداد و نجات و نیز برگزاری دوره های آموزشی تخصصی امداد و نجات در روستاها جهت مقابله با حوادث  از دیگر فعالیتهایی است که با همکاری تخصصی  جمعیت هلال احمر انجام خواهد شد.

ورمقانی در ادامه  افتتاح پروژه های اعضای کارگروه در ایام الله دهه مبارکه فجر را یادآور و اظهار کرد:   با جدیت تمامی پروزه های قابل افتتاح مرتبط با هرکدام از دستگاههای اجرایی در این ایام مبارک افتتاح خواهند شد.

حسین ورمقانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان و رئیس ستاد کمیته روستایی دهه فجر انقلاب اسلامی استان کردستان به زمینه سازی برای حضور و مشارکت مردم و تمام ظرفیت های دستگاه ها و کانون های مذهبی به عنوان یک ظرفیت مهم اشاره نمود و اظهار داشت : زمینه سازی برای حضور و مشارکت جوانان وزنان روستایی در مدیریت و اجرای مراسم ها یک فعالیت فرهنگی ا ست که علاوه بر استفاده از شور و شعف جوانان می تواند ارزشهای انقلاب را به آنها بشناساند.  

وی  آذین بندی و نصب پرچم و بنر و فضا سازی ادارات و درج شعارهای مرتبط با ایام در سربرگ نامه های اداری را خواستار شد.

ورمقانی توصیه نمود پوشش خبری مراسم ها و برنامه های کمیته روستایی با هماهنگی دستگاه های برگزار کننده در دستور کار قرار گیرد. 

وی برگزاری جشن 22 بهمن در روستا ها با محوریت امامان جماعت روستاها، دهیاران، بسیجیان و مدارس که عمده      فعالین این عرصه هستند را در دستور کار جلسه قرار داد و اظهار داشت: نواختن زنگ انقلاب (گلبانگ انقلاب) در مدارس روستایی و هم همچنین اعزام سخنران به کلیه مدارس سطح روستا میتواند در پیشبرد اهداف عالی انقلاب ما را یاری رساند.

حسین ورمقانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان و رئیس ستاد کمیته روستایی دهه فجر انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: ارسال پیامک های ترویجی به کشاورزان و بهره برداران و نیز درج شعارها و جملات متناسب با دهه مبارک فجر در قبوض گاز ،  برق  و آب را از جمله فعالیتهای ترویجی دانست که میتواند تاثیر مثبتی داشته باشد. 

وی  برنامه ریزی برای برگزاری نشست های رسانه ای و انجام مصاحبه مدیران ارشد  در حوزه اطلاع رسانی فعالیتهای دستگاههای اجرایی را خواستار  و استفاده از  ظرفیت خبرنگاران رسانه ها در این عرصه را ظرفیت طلایی اطلاع رسانی عنوان کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید