Iranian Agriculture News Agency

سپری خبر داد:

صادرات گندم کردستان به ۱۴ استان کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: کردستان جزو ۱۰ استان برتر کشور در عرصه تولید کالای استراتژیک گندم بوده و به ۱۴ استان این محصول را صادر می کند.

صادرات گندم کردستان به ۱۴ استان کشور
به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان،   بیست و هشتمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی خود را با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی و رئیس اتحادیه خبازان و جمعی از معاونین و مدیران سازمان در محل سالن جلسات با هدف بررسی کمیت و کیفیت نان استان و همچنین پیگیری‌های درخواست تأمین گندم ماهیانه از شرکت‌های مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران برگزار شد.

در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان آرد را یک کالای حاکمیتی خواند و اظهار کرد: گندم یک کالای استراتژیک بوده و استان کردستان محصول گندم مازاد بر نیاز را به ۱۴ استان کشور صادر می‌کند و یکی از ۱۰ استان تأمین کننده گندم کشور است.

فرید سپری افزود: توجه و دقت در کیفیت و فرآوری این محصول خصوصاً در عرصه تولید آرد و نان را بیش از پیش می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: کالاهای اساسی از جمله گندم و برنج جز کالاهای استراتژیک بوده که بر اساس قوانین کشوری برنامه ریزی، سازماندهی، توزیع و مدیریت می‌شوند.

وی افزود: گندم تولیدی استان هر ساله پس از برداشت در صورتی که مازاد بر نیاز استان باشد به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به این که دبیری شورای آرد و نان به سازمان جهاد کشاورزی واگذار شده است، افزود: در تلاش هستیم که این شورا قوانین بازدارنده‌ای را مصوب نماید که بر اساس آن از هر گونه نقل مکان نانوایی‌ها به محلاتی خارج از محل قید شده در پروانه بهره برداری آنها جلوگیری شود.

سپری تصریح کرد: خبازی‌ها در بحث پخت نان ضعیف عمل می‌کنند و نیاز به آموزش دارند.

وی تأکید کرد: یکی از دلایل افت کیفیت نان ناشی از عدم آموزش خبازی‌ها بوده و این مهم باید در دستور کار شورای آرد و نان استان قرار گیرد.

سپری اعلام کرد: بیشترین یارانه دولت به بحث گندم و متعاقب آن آرد و نان اختصاص داده شده است لذا هرگونه تخلف که باعث افت کیفیت نان شود به عنوان هدر دادن سرمایه عظیم کشور قلمداد می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید