Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کردستان:

نقل مکان خبازی ها به مناطق حاشیه نشین سنندج ممنوع است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کردستان گفت: هرگونه نقل مکان خبازی ها از داخل شهر سنندج به مناطق حاشیه ای ممنوع بوده و با افراد متخلف برخورد قانونی می شود.

نقل مکان خبازی ها به مناطق حاشیه نشین سنندج ممنوع است
 

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان،  جمال صالحی  در ستاد امنیت غذایی استان کردستان به وضعیت کمیت و کیفیت نان استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان سنندج بالغ بر ۸۰۰ واحد خبازی جهت پخت انواع نان متمرکز هستند.

وی افزود: علیرغم هماهنگی این اداره کل در اعطای مجوز احداث واحد خبازی، بر اساس تراکم جمعیتی محلات مختلف سطح شهر، متأسفانه عده‌ای از واحدها بدون اطلاع و بدون هماهنگی، به برخی از محلات حاشیه شهر نقل مکان نموده که برای جلوگیری از این معضل باید قوانین سخت گیرانه ای توسط شورای آرد و نان تصویب و با هر گونه جابجایی مکان خبازی مقابله شود.

صالحی تصریح کرد: هر گونه جابجایی مکان خبازی بدون هماهنگی با شورای آرد و نان منجر به قطع سهمیه آرد آن نانوایی خواهد شد.

وی با اشاره به تخلفات در سطح خبازی‌ها اظهار داشت: باید سازمان صنعت معدن و تجارت، تعزیرات و حتی امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شماره تلفن‌های خود را در اختیار مردم بگذارند.

وی بر نصب تابلوی واحدهای خبازی در معرض دید عموم مردم تأکید کرد و گفت: قیمت، نوع نان، نرخ نان و سهمیه روزانه از عمده اطلاعاتی هستند که باید حتماً در تابلوی سردرب نانوایی‌ها درج شوند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی یادآور شد: هرگونه افزودنی به نان اعم از کنجد، سیاه دانه و سایر موارد باید با تأیید معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان باشد.

صالحی افزود: در صورتی که خبازی‌ها نسبت به کاهش وزن چانه اقدام کنند علاوه بر تخلف کم فروشی با آنان برخورد قانونی خواهد شد

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید