Iranian Agriculture News Agency

میزان بارندگی در کردستان ۳۷ درصد کاهش یافت

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: میزان بارندگی در کردستان ۳۷ درصد کاهش یافته است.

میزان بارندگی در کردستان ۳۷ درصد کاهش یافت

 به گزارش خبرنگار ایانا در کردستان، محمدفرید سپری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در بیست و چهارمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان اظهار کرد: میزان بارندگی در سال زراعی جاری در این استان ۹۹.۸ میلیمتر بوده که نسبت به بلند مدت ۳۸.۵ و نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۳۷ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: ۱۰۰ درصد مزارع کردستان به سطح سبز و بیش از ۸۰ درصد هم به مرحله دو برگی رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان سطح زیر کشت گندم  درکردستان را ۵۹۴ هزار هکتار خواند و اظهار کرد: تاکنون ۱۶ هزار و ۲۳۷ هکتار قرارداد در طرح کشت قراردادی گندم  در هفت شهرستان به تعداد ۵۳۸ نفر منعقد شده است.

سپری با بیان اینکه بیش از  ۹۴.۵ درصد سطح زیرکشت گندم در استان دیم است، افزود: امسال سال طلایی بیمه محصولات کشاورزی بود به گونه‌ای که بیش از ۲۴۰ هزار هکتار زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در طرح جهش تولید،   ۴۸۰ هزار هکتار  به کردستان ابلاغ شده که اکنون ۴۰۰ هزار هکتار کشت شده و ۱۶۶ هزار هکتار آن در سامانه ثبت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در بخش دیگری از سخنانش به بازرسی از بازار اشاره کرد و گفت: ۳۵ نفر از نیروهای بسیج برای همراهی با بازرسان  قرارگاه امنیت غذایی استان آموزش دیدند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید