Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر بهداشت:

کردستان مرکز تحقیقات سلامت گندم وزارت بهداشت می‌شود

معاون وزیر بهداشت گفت: در زمینه سلامت گندم کارهای خوبی در کردستان انجام شده و امروز با توجه به ظرفیت بالایی که در این حوزه دارد می تواند قطب خیلی خوبی برای بخش سلامت گندم باشد و به مرکز تحقیقات سلامت این محصول در وزارت بهداشت تبدیل شود.

کردستان مرکز تحقیقات سلامت گندم وزارت بهداشت می‌شود

به گزارش  خبرنگار ایانا در استان کردستان، بهرام دارایی در مراسم تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان که به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: حوزه سلامت غذایی در کردستان به عنوان استانی مرزی که تبادلات مرزی دارد، اهمیت ویژه داشته و با توجه به وجود بازارچه‌های مرزی و کولبرانی که به جابجایی محصولات سلامت محور اشتغال دارند، سنجش سلامت کالا در آن مهم است.

وی خاطرنشان کرد: امروز کردستان به ساحل آرامش رسیده و امیدواریم زمینه بهره‌مندی مردم مرزنشین، ولایت مدار، انقلابی و صادق، سختکوش و قانع استان از خدمات بهتر و بیشتر فراهم شود.

به گفته معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  در زمینه سلامت گندم کارهای خوبی در کردستان انجام شده و امروز با توجه به ظرفیت بالایی که در این حوزه دارد می تواند قطب خیلی خوبی برای بخش سلامت گندم باشد و به مرکز تحقیقات سلامت این محصول در وزارت بهداشت تبدیل شود.

وی با بیان اینکه استان کردستان و دانشگاه علوم پزشکی امکانات خوبی دارد که بصورت ویژه جذب شده و منحصر به فرد است و امیدواریم از رنج و محنت مردم برای سفرهای درمانی کم کند، گفت: توجه ما به معاونت غذا و داروی استان با توجه به مرزی بودن کردستان ویژه است و باید آزمایشگاه مجهزی داشته باشد که علاه بر خدمت‌رسانی به داخل استان به استانهای اطراف هم کمک کند تا دانشگاه پیشرفت متوازن خود را با جذب نخبگان و نگهداری آنها ادامه دهد.

دارایی همدلی و همراهی مدیران اجرایی استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رویکرد مناسب و قابل توجهی دانست و اظهار کرد: تقویت و توسعه این همراهی و همدلی ها زمینه تعالی و پیشرفت بیشتر را فراهم می کند.

فریدون عبدالملکی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرستان هم در این جلسه با بیان اینکه موضوع سلامت در کنار امنیت مهمترین بخشهای حکمرانی هر جامعه‌ای است که نبود آن جامعه را به هرج و مرج می کشاند، خاطرنشان کرد: سلامت شامل چند رکن جسم، روان و مسایل اجتماعی است که از هم قابل تفکیک نبوده و بر هم اثر دارد.

وی تصریح کرد: آنچه که حساسیت و ظرافت اصول و ارزشهای حاکم بر تامین سلامت را افزایش می‌دهد، حفظ کرامت انسان است که امیدواریم با توزیع مناسب سرمایه ها بشود ایجاد دسترسی آسان مردم به خدمات را فراهم کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرستان اضافه کرد: استفاده درست و بجا از منابع رضایتمندی را ایجاد می کند و مدیریت علم استفاده بهینه از همه منابع است که در نظام سلامت مهمترین سرمایه منابع انسانی آن است که در نبرد بی سابقه کرونا، همکاران حوزه سلامت بخوبی درخشیدند و با تقدیم شهید آن را کنترل کردند که این تلاش باید ادامه داشته باشد.

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این مراسم  عدالت‌محوری در تمام امور به ویژه در جذب نیرو، سرلوحه عملکردم در دانشگاه بود، خاطرنشان کرد: تمام توان و تلاش خود را بر اصل عدالت محوری قرار دادیم کسی بر اساس توصیه و سفارش در دانشگاه علوم پزشکی کردستان به کار گرفته نشود.

فرزین رضاعی افزود: در شرایط بحران کرونا برای تامین بسیاری از تجهیزات مشکل داشتیم که با تدبیر و هماهنگی مسوولان وقت استان سعی شد که کمبود مانعی در مسیر درمان و سلامت مردم ایجاد نکند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید