Iranian Agriculture News Agency

معاون امور بیمه بانک کشاورزی کردستان:

بیش از یک هزار میلیارد ریال غرامت در بخش کشاورزی کردستان پرداخت شد

معاون امور بیمه بانک کشاورزی کردستان گفت: تاکنون بیش از یک هزار و ۱۲۵ میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریال غرامت در بخش های مختلف کشاورزی در استان به حساب بهره‌برداران واریز شده است.

بیش از یک هزار میلیارد ریال غرامت در بخش کشاورزی کردستان پرداخت شد

ببه گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، اسماعیل حیدری با اشاره به اینکه بیشترین خسارت و همچنین غرامت پرداخت شده بخش کشاورزی استان مربوط به بخش زراعت است، اظهار داشت: از مجموع مبلغ غرامت پرداخت شده یک هزار و ۲۰ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال آن مربوط به بخش زراعت است.

وی با اشاره به اینکه مابقی غرامت پرداخت شده مربوط به بخش‌های باغبانی، آبزیان و دام و طیور است، اضافه کرد: سال زراعی گذشته از مجموع بیمه شدگان استان، ۷۶ هزار فقره بیمه نامه صادر شده در بخش کشاورزی استان مشمول خسارت شدند که از این تعداد ۶۹ هزار فقره مربوط به بخش زراعت است.

معاون امور بیمه بانک کشاورزی کردستان با بیان اینکه تعدادی از کشاورزان نسبت به دریافت نکردن غرامت و یا پایین و متفاوت بودن مبلغ واریز شده معترض شدند، افزود: سنوات گذشته تعیین خسارت از طریق بررسی مناطق همگون توسط پایشگران در چند مرحله انجام می شد و میانگین بدست آمده بر اساس نوع برداشت تعیین و مبلغ خسارت به کشاورز پرداخت می شد.

حیدری اضافه کرد : امسال پرداخت های صندوق  بر اساس پایش ماهواره ای بوده و به همین دلیل پرداخت ها در شهرستان ها متفاوت است.

وی یادآور شد: براساس پایش و بررسی انجام شده احتمال افزایش غرامت پرداخت شده در بخش زراعت وجود دارد و حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر به حساب زراعان خسارت دیده واریز خواهد شد.

معاون امور بیمه بانک کشاورزی کردستان اعلام کرد: تا پایان دی ماه سال جاری هم کشاورزان فرصت دارند محصولات زراعی خود را زیر پوشش خدمات بیمه قرار دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید