Iranian Agriculture News Agency

با ابتکار یک کارآفرین؛

تولید پروتئینی که کشور را از واردات سویا بی‌نیاز می‌کند

تولید پروتئین از طریق لارو "سوپر ورم" که هیچ نیازی به مصرف آب هم ندارد شیوه‌ جدیدی است که "علیرضا رضایی عارف" کارآفرین خلاق آن را ترویج می دهد و با توسعه آن می‌توان کشور را از واردات سویا بی‌نیاز کند.

تولید پروتئینی که کشور را از واردات سویا بی‌نیاز می‌کند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، علیرضا رضایی عارف یکی از کارآفرینانی است این شیوه تولید پروتئین را از تهران آغاز کرده است و قرار است اولین فاز توسعه آن را از کردستان آغاز کند.

 وی که در نمایشگاه فرصت‌های شغلی کم سرمایه‌بر در سنندج حضور داشت روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال ایجاد یک شبکه تولید این لاروها در استان هستیم اما اگر افراد به صورت فردی و حتی در منزل بتوانند آن را تولید کنند به راحتی امکان ارسال آن با بسته‌بندی به تهران وجود دارد.

رضایی‌عارف با بیان اینکه ما هر کیلوگرم از این لارو را به قیمت ۸۰۰ هزار ریال خریداری می‌کنیم افزود: افراد با ۵۰ میلیون ریال می‌توانند ماهانه ۱۱ میلیون و ۷۶۰ هزار ریال درآمد کسب کنند و مسلما برای درآمد بیشتر می‌توانند سرمایه‌گذاری بیشتری کنند.

وی ادامه داد: ما در فاز اول در ۵۰۰ مترمربع آغاز کرده‌ایم، با وزارت جهاد کشاورزی به توافقی رسیده‌ایم که برش ۱۰۰ روزه یعنی از تبدیل تخم‌ها به لارو و پروار شدن لارو که بیشترین هزینه زمانی را دارد به مردم برون سپاری کنیم.

رضایی‌عارف با بیان اینکه این پروتین به عنوان خوراک پرندگان بزرگ مختلف و آبزیان مورد استفاده قرار می‌گیرد اضافه کرد: آماده‌ایم در آینده نزدیک تولید انبوه این پروتئین را به عنوان خوراک طیور و آبزیان استان کردستان را به عنوان فاز اول استانی و در مرحله بعدی در کشور تامین کنیم.

این کارآفرین با اشاره به اینکه برای تامین غذای طیور کشور حجم بالایی سویا وارد می‌شود تاکید کرد: سویای ما وارداتی و تراریخته است، بذرهای آنها اصلاح ژنتیکی شده است و اگر از پروتئین تولیدی توسط لارو سوپر ورم به عنوان جایگزین سویا استفاده کنیم هم نیاز کشور از واردات رفع می‌شود و هم اینکه موجب اشتغالزایی گسترده‌ای در کشور خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید