Iranian Agriculture News Agency

خسروی خبر داد:

قلع و قمع 7 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی اردل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل، از7 مورد تخریب و قلع وقمع تغییر کاربری غیر مجاز درشهرستان اردل، خبر داد.

قلع و قمع 7 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی اردل

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سعید خسروی گفت: 7 مورد تغییر کاربری  مورد شناسایی قرار گرفت که پس از محکومیت و قطعیت یافتن احکام صادر شده ،تخریب این بناها توسط جهاد کشاورزی با  همراهی نیروی انتظامی و در راستای صیانت از حقوق عامه و بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی صورت پذیرفت.

خسروی،بیان کرد: اگر کاربری یک هکتار زمین را به هر دلیلی به کاربری غیرکشاورزی تغییر دهیم، ۸ تن محصول را از دسترس خارج می‌کنیم و به عبارتی اگر این تغییر به نوعی جبران نشود و محصول غذایی دیگری تولید نشود، ۲۰ نفر گرسنه خواهند ماند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل گفت :حفظ کاربری و  امنیت غذایی ایجاب می‌کند تا راهکارهای متفاوتی را در این زمینه به کار گیریم، از جمله بهره‌گیری از توان و ظرفیت سامانه ۱۳۱ است که با استفاده از آن شهروندان می‌توانند تغییر کاربری‌های غیرمجاز را اطلاع دهند.

خسروی،با اشاره به اینکه تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی هشداری جدی برای تأمین امنیت غذایی در آینده خواهد بود، گفت: توجه به اصل پیشگیری از وقوع جرم باید مقدم بر سایر سیاست‌ها و روش‌های اجرایی و عملیاتی یگان‌ها باشد تا هزینه‌های اجتماعی اقدامات حفاظتی کاهش یابد.

وی ادامه داد: اراضی کشاورزی در معرض خطر تغییر کاربری اراضی از سوی برخی افراد سودجو هستند که باید با نظارت جدی دستگاه‌های متولی مانع تغییر کاربری اراضی این مناطق شد.

خسروی  گفت: مردم می‌توانند با مشاهده تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به شماره تلفن ۱۳۱ و یا با تماس با واحدهای کشیک مستقر در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گزارش دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل ،به کشاورزان محترم توصیه کرد: قبل از هرگونه تصمیم گیری در خصوص ساخت وساز با کارشناسان امور اراضی شهرستان و مراکز مستقر در دهستانها مشورت کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید