Iranian Agriculture News Agency

جشنواره انار دورک برای دومین سال برگزار نمی‌شود

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره انار دورک امسال برای دومین سالی متوالی به‌علت شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شود.

جشنواره انار دورک برای دومین سال برگزار نمی‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ابراهیم شیرانی گفت: هم‌اکنون ۱۶۴ هکتار باغ انار با رقم‌های محلی، تُرش و رُباب در منطقه مشایخ شهرستان کیار وجود دارد که از این سطح ۱۶۰ هکتار بارور است.

وی با اشاره به اشتغال و بهره‌برداری ۱۷۰ نفر در باغ‌های انار منطقه مشایخ افزود: سالانه یک‌هزار و ۱۰۰ تا یک‌هزار و ۲۰۰ تن انار از این باغ‌ها برداشت می‌شود.

شیرانی تصریح کرد: ۸۵ درصد باغ‌های انار چهارمحال و بختیاری در منطقه مشایخ شهرستان کیار واقع شده و مقدار دیگری در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ و لردگان وجود دارد.

وی یادآور شد: با همکاری یکی از متقاضیان محلی در منطقه مشایخ شهرستان کیار قرار شده تا طرح اصلاح نژاد رقم‌های انار سازگار با محیط به‌منظور افزایش کمی و کیفی تولید و بازارپسندی این محصول اجرا شود.

شیرانی اظهار داشت: در این راستا یک هکتار باغ انار به‌صورت پایلوت به کشت رقم‌های مختلف انار اختصاص خواهد یافت و پس از نتیجه‌گیری، توسعه باغ‌های این منطقه در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید