Iranian Agriculture News Agency

اعظمی اعلام کرد :

نگاه ویژه مجلس شورای اسلامی به تقویت اعتبارات آبخیزداری

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت:مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۱۴۰۱ به تقویت اعتبارات آبخیزداری نگاه ویژه خواهد داشت.

نگاه ویژه مجلس شورای اسلامی به تقویت اعتبارات آبخیزداری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ذبیح‌الله اعظمی روز جمعه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این استان در تولید بذرهای سیب‌زمینی، گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی و تکمیلی جانبی آن ظرفیت خاص و ویژه دارد.

وی افزود: ذخیره‌های ژنتیک گیاهی و جانوری چهارمحال و بختیاری بی‌نظیر و حفاظت از آن ضروری است و دانشگاه شهرکرد ،طرح‌های تحقیقاتی برای رفع مشکلات خشکسالی و خشکیدگی‌های جنگل‌های بلوط و گون‌زترها را در دستور کار قرار دهد.

اعظمی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری در اجرای طرح‌های آبخیزداری با هدف تقویت سفره‌های زیرزمینی و مهار سیلاب‌ها عملکرد مطلوبی دارد که باید برای کشور الگو شود.

وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۱۴۰۱ به تقویت اعتبارات آبخیزداری نگاه ویژه خواهد داشت.

اعظمی اظهار داشت: با توجه به بازدیدهای میدانی انجام از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری، اجرای هرگونه طرح انتقال آب بین‌حوضه‌ای در کشور مطرود و مردود است و چنین طرح‌هایی باید متوقف شود.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید