Iranian Agriculture News Agency

ابوالحسنی در شهرکرد:

تصویب ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری

مدیر شبکه‌های فرعی آبیاری زهکشی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکش مزارع کشاورزی کشور با اولویت طرح‌های نیمه‌تمام حدود ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار در سال‌جاری مصوب شده است.

تصویب ۷ هزار  میلیارد ریال اعتبار برای اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، جلال ابوالحسنی گفت : تاکنون ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار شبکه اصلی آبیاری از سوی وزارت نیرو اجرا شده است که در همین راستا در پایاب شبکه‌های اصلی تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هکتار شبکه فرعی اجرا توسط وزارت جهاد کشاورزی اجرایی شده است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید ۸۰۰ هزار هکتار دیگر شبکه فرعی آبیاری نوین در مزارع کشاورزی کشور اجرا شود.

ابوالحسنی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد تجهیزات آبیاری نوین در کشور تولید می‌شود و در این حوزه خودکفا هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار در سال فراهم شده که با تامین اعتبار مورد نیاز وارد مرحله اجرایی می‌شود.

مدیر شبکه‌های فرعی آبیاری زهکشی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در استان چهارمحال و بختیاری نیز ۲ طرح پایاب سد بیدکان و شبکه سیبک در دستور کار قرار دارد.

ابوالحسنی با اشاره به قرارگیری ایران در منطقه خشک و نیمه‌خشک کره زمین و ضرورت مدیریت مصرف آب، تصریح کرد: استفاده بهینه از آب در پایاب شبکه‌ها و اراضی آبی کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به هر میزان از روش‌های مدرن استفاده شود بهره‌وری آب بالا می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: مطابق با قانون تا ۸۵ درصد هزینه خرید تجهیزات آبیاری نوین توسط دولت انجام می‌گیرد و کشاورز ۱۵ درصد را تقبل می‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید