Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی مورد غفلت قرار گرفته است

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت:سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی در این چند سال مورد غفلت قرار گرفته است و در صورتی که ۱۰درصد سرمایه‌گذاری حوزه صنعت در بخش کشاورزی انجام می‌شد وضعیت اقتصادی کشور بهتر از وضع کنونی بود.

سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی مورد غفلت قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به اهمیت حوزه کشاورزی در امنیت غذایی و امنیت ملی گفت:تاکنون بخش کشاورزی در کشور مغفول مانده است.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری چهارشنبه شب در دیدار اعضای کمیسیون کشاورزی با امام جمعه شهرکرد افزود:سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی در این چند سال مورد  غفلت قرار گرفته است و در صورتی که ۱۰درصد سرمایه‌گذاری حوزه صنعت در بخش کشاورزی انجام می‌شد وضعیت اقتصادی کشور بهتر از وضع کنونی بود.

وی به اقلیم کشور و استان و  ظرفیت بی‌بدیل کشور در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت:با توسعه بخش کشاورزی می‌توان جمعیت ۷۰۰میلیونی نفری  اطراف ایران را از جهت تنوع غذایی و محصولات استراتژیک تامین کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری با ظرفیت بالای منابع آبی و طبیعی دارای اهمیت است و این امر در سند توسعه استان نیز دیده شده اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

وی به تامین آب به خصوص آب پایدار به عنوان مهمترین مشکل استان اشاره کرد وگفت: در سفر اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، معاونان وزیر نیرو، جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست  و مدیران حوزه زاینده‌رود و کارون به بررسی مشکلات استان پرداخته می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید