Iranian Agriculture News Agency

بازدید و سرکشی از فروشگاههای عرضه سموم در شهرستان سامان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان ، از بازدید و سرکشی فروشگاه عرضه سموم در شهرستان سامان همزمان با مانور سراسری جهادی مقابله با آفت کش های تقلبی وغیر مجاز، در این شهرستان خبرداد.

بازدید و سرکشی از فروشگاههای عرضه سموم در شهرستان سامان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان ، از بازدید و سرکشی فروشگاه عرضه سموم در شهرستان سامان همزمان با مانور سراسری جهادی مقابله با آفت کش های تقلبی وغیر مجاز، در این شهرستان خبرداد.

 احمدزاده گفت: بازدید و سرکشی فروشگاه های عرضه سموم در شهرستان سامان همزمان با مانور سراسری جهادی مقابله با آفت کش های تقلبی و غیر مجاز با هدف افزایش کیفیت وضریب اطمینان شبکه توزیع آفت کش های شیمیایی برگزار شد.

 احمدزاده اظهار کرد: بازدید مشترکی با حضور مدیریت حفظ نباتات استان، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سامان، کارشناس حفظ نباتات شهرستان، کارشناس حراست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، نماینده صنعت و معدن شهرستان و روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان از فروشگاه های عرضه سموم گیاهی در سطح شهرستان انجام شد.

وی گفت: در این بازدیدها  بررسی های لازم در خصوص پروانه فروشندگی سموم، پروانه اشتغال به کار مسئول فنی فروشگاه ها، کنترل تاریخ و قیمت سموم موجود در فروشگاه ها، فاکتورهای خرید و دفاتر فروش انجام شد.

 شبانی مدیر حفظ نباتات استان در پیرامون این بازدید ها گفت: با توجه به اهمیت آفت کش های غیر مجاز، تقلبی و قاچاق در بحث امنیت غذایی و سلامت محصولات کشاورزی به مناسبت هفته پدافند غیر عامل سازمان حفظ نباتات کشور به منظور جلوگیری از عرضه این آفت کش ها مانور جهادی را از تاریخ نهم آبان ماه لغایت یازدهم آبان ماه سال ۱۴۰۰ در سطح کشور برگزار نموده است و کلیه کارشناسان ستادی و شهرستانی حفظ نباتات در امر جلوگیری از عرصه آفت کش های غیر مجاز در این مانور اقدامات لازم را انجام می دهند.

وی در پایان گفت: تاکنون ۷۰ درصد فروشگاه های عرضه سموم در سطح استان مورد بازدید قرار گرفته و بیشترین بازدید در شهرستان سامان انجام شده که به دلیل بحث سلامت محصولات باغبانی این شهرستان می‌باشد .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید