Iranian Agriculture News Agency

تخصیص بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای اصلاح و بازسازی قنوات شهرستان سامان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: مرمت و بازسازی ۳ رشته قنات جوی سامان، شش و یک سامان و قریه شوراب صغیر امسال بمنظور افزایش راندمان آبدهی در برنامه کاری جهاد کشاورزی شهرستان سامان قرار گرفته است.

تخصیص بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای اصلاح و بازسازی قنوات شهرستان سامان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: مرمت و بازسازی ۳ رشته قنات جوی سامان، شش و یک سامان و قریه شوراب صغیر امسال بمنظور افزایش راندمان آبدهی در برنامه کاری جهاد کشاورزی شهرستان سامان قرار گرفته است.

احمدزاده افزود: استعلام و مزایده مرمت و بهسازی قنوات شهرستان سامان با اعتبار ۲۳۴۰ میلیون ریال شنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۰ در حضور مدیریت، معاونت فنی و کارشناسان واحد آب، خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی شهرستان سامان بازگشایی شد .

وی خاطرنشان کرد: در شرایط خشکسالی، قنوات یک منبع آبی پایدار و مطمئن هستند و هدف ما این است که این منبع آبی حفظ و نگهداری شود و در کشاورزی مورد بهره برداری قرار گیرد.

سمیه قاسمی کارشناس آب و خاک و امور فنی مهندسی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سامان به اهمیت وجود قنوات اشاره کرد و با بیان اینکه قنوات از قدیم‌الایام منبع تأمین آب مطمئنه برای کشاورزی محسوب می‌شوند، افزود: با توجه به کاهش دبی قنوات در خشکسالی های اخیر با مرمت و بهسازی قنوات نه تنها از تخریب آنها جلوگیری میشود بلکه با احیا دوباره آنها میتوان از آب های موجود حداکثر استفاده را کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید