Iranian Agriculture News Agency

عملکرد ۹۸ تن در هکتار برای محصول سیب زمینی در شهرستان کیار ثبت شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار گفت :عملیات کیل گیری از مزرعه سیب زمینی رقم جلی به مساحت ۱/۲ هکتار روستای گشنیزجان بخش کیار شرقی از توابع شهرستان کیار طبق دستورالعملهای موجود و با نظارت نماینده ترویج استان، همکاران مرکز جهاد کشاورزی دزک، کارشناس زراعت و ترویج شهرستان انجام شد ودر این کیل گیری میانگین عملکرد ۹۸ تن در هکتار برای محصول سیب زمینی در شهرستان کیار ثبت شد.

 عملکرد ۹۸ تن در هکتار برای محصول سیب زمینی در شهرستان کیار ثبت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار گفت:عملیات کیل گیری از مزرعه سیب زمینی رقم جلی به مساحت ۱/۲ هکتار، متعلق به آقای فرهاد مرادی واقع در اراضی کشاورزی روستای گشنیزجان بخش کیار شرقی از توابع شهرستان کیار طبق دستورالعملهای موجود و با نظارت نماینده ترویج استان، همکاران مرکز جهاد کشاورزی دزک، کارشناس زراعت و ترویج شهرستان انجام شد.

سعید داوودی نیا افزود :در  این کیل گیری میانگین عملکرد ۹۸ تن در هکتار برای محصول سیب زمینی در شهرستان کیار ثبت شد.

وی گفت :سطح کشت سیب زمینی مزرعه آقای مرادی ۱۴ هکتار و سیستم آبیاری مزرعه بارانی است.

داوودی نیا تصریح کرد :ارقام کاشت شده در این مزرعه جلی، میلوا و بانبا است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نوع بافت خاک منطقه و مدیریت بهره بردار همچنین نظارت کارشناسان فنی جهادکشاورزی ، عملکرد این محصول در سطح  خوب بوده است.

داوودی نیا گفت :در بهار ۱۴۰۰ سطح زیر کشت ارقام مختلف سیب زمینی در این شهرستان ۸۹۰ هکتار بوده که با میانگین تولید ۵۰ تن در هکتار پیش بینی میشود در شهرستان کیار امسال بیش از ۴۰هزار تن از این محصول روانه بازارهای مصرف شود.

همچنین شیروانی مسئول زراعت این شهرستان اظهار داشت: ارقام کشت شده درشهرستان از نوع میلوا بورن،جلی،اگریا،بانبا،سانته و...می باشدکه با توجه به شرایط آب و هوایی و با به کارگیری اصول کشت و روشهای صحیح درمراحل کشت میتوان به عملکرد مطلوب تری رسید.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید