Iranian Agriculture News Agency

احمدزاده:

کشاورزان سامانی سموم خود را از عاملین مجاز خریداری کنند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از کشاورزان خواست جهت جلوگیری از هر گونه صدمه و آسیب به محصولات کشاورزی سموم مورد نیاز را از عاملین مجاز فروش سموم در سطح شهرستان خریداری کنند.

کشاورزان سامانی سموم خود را از عاملین مجاز خریداری کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از کشاورزان خواست جهت جلوگیری از هر گونه صدمه و آسیب به محصولات کشاورزی سموم مورد نیاز را از عاملین مجاز فروش سموم در سطح شهرستان خریداری کنند.

وی به اهمیت سلامت محیط زیست و امنیت غذایی مردم تأکید کرد و گفت: در راستای اجرای طرح نظارت و بازدید دوره‌ای مستمر از فروشگاه‌های عرضه سموم در سطح شهرستان، بازدید از سم فروشی های بخش مرکزی شهرستان سامان توسط کارشناس حفظ نباتات شهرستان و بازرس صنعت، معدن و تجارت انجام شد.

احمدزاده اظهار کرد: بازدید از فروشگاه های عرضه سموم با هدف نظارت بر عدم فروش سموم قاچاق و تقلبی، سموم تاریخ گذشته، جلوگیری از گران‌فروشی، تاریخ اعتبار پروانه بهره برداری، شرایط بهداشتی اعم از داشتن جعبه کمک های اولیه و رعایت پروتکل بهداشتی برای مقابله با کرونا، حضور مسئول فنی در فروشگاه و نحوه نگهداری سموم و با رعایت استانداردهای لازم در فروشگاه انجام میشود.

وی در پایان گفت: بازرسی و پایش فروشگاه­های عرضه سموم کشاورزی با هدف کاهش آلودگی زیست محیطی و مدیریت صحیح مصرف سموم و کود های شیمیایی در شهرستان همچنان ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید