Iranian Agriculture News Agency

عملکرد ۷۵ تن انار در هکتار در بخش ناغان ثبت شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار گفت: عملیات کیل گیری باغ انار به مساحت یک هکتار واقع در منطقه مشایخ(روستای برنجگان) از توابع بخش ناغان شهرستان کیار انجام شد و عملکرد ۷۵ تن انار در هکتار ثبت شد.

عملکرد ۷۵ تن انار در هکتار در بخش ناغان ثبت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار  گفت: عملیات کیل گیری باغ انار متعلق به آقای ولی الله صابری  به مساحت یک هکتار واقع در منطقه مشایخ(روستای برنجگان) از توابع بخش ناغان شهرستان کیار طبق دستورالعمل های موجود و تحت نظارت کارشناس ترویج سازمان ،مسئول مرکز خدمات ناغان،کارشناس باغبانی شهرستان و مدیر اداره ترویج شهرستان انجام شد.

سعید داوودی نیا افزود :این باغ شامل انار شیرین،محلی و ملس می باشد که فرآورده های تولیدی آن رب انار و ناردون(ترشی انار) است، کیفیت محصول تلفیقی از درجه یک و دو  و درصد محصول تولیدی بازار پسند این باغ۸۰ درصد است.

داوودی نیا به ثبت عملکرد ۷۵ تن در هکتار اشاره کرد و گفت : سطح باغات شهرستان کیار ۱۵۰ هکتار است و عملکرد انارستان در سنوات اخیر بین ۱۲ تا ۱۵ تن در هکتار بوده و در سال جاری پیش بینی می شود بیش از ۲ هزارتن انار از این باغات برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کیار تصریح کرد :وضعیت باغ از نظر آفت و بیماریها بررسی شد و اثراتی از آفت کرم گلوگاه انار و آفتاب سوختگی به عنوان دو معظل اصلی در باغ مذکور و باغهای انار منطقه  مشاهده شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید