Iranian Agriculture News Agency

ابراهیمی خبر داد:

چهارمحال و بختیاری رتبه برتر توسعه واحدهای گلخانه‌ای را کسب کرد

رییس سازرمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه توسعه سطح زیر کشت گلخانه و توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای از سیاست‌های اصولی جهادکشاورزی است گفت: این استان با توسعه هفت هکتار گلخانه در صدر جدول توسعه واحدهای گلخانه‌ای کشور در نیمه اول سالجاری قرار گرفته است.

چهارمحال و بختیاری رتبه برتر توسعه واحدهای گلخانه‌ای را کسب کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطاءالله ابراهیمی رییس سازرمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با توسعه هفت هکتار گلخانه در صدر جدول توسعه واحدهای گلخانه‌ای کشور در نیمه اول سالجاری قرار گرفته است.

 ابراهیمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان با اشاره به محدودیت شدید منابع آبی در استان افزود: توسعه سطح زیر کشت گلخانه و توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای از سیاست‌های اصولی جهادکشاورزی است.

وی گفت: از ابتدای اجرای طرح توسعه گلخانه تا سال گذشته تنها ۳۰ هکتار گلخانه در استان احداث شده بود که با توجه به استقبال کشاورزان و همچنین ارائه تسهیلات، پارسال هفت هکتار گلخانه به مساحت گلخانه‌های استان افزوده شد.

به گفته وی، توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای، شیلاتی و دامپروی در اولویت برنامه‌های سازمان قراردارد و بیش از ۲۰ مورد مکان‌یابی و تامین زیرساخت برای احداث مجتمع‌های کشاورزی در استان فراهم شده است که این رویکرد در افزایش تولیدات بخش کشاورزی، حفظ کاربری اراضی  و کاهش هزینه‌های تولید اثرگذار است.

ابراهیمی افزود: هم‌اکنون  زیرساخت‌های گاز رسانی به مجتمع قارچ جونقان فراهم شده است و زیر ساخت‌های مجتمع گلخانه‌ای بلداجی در ۱۸ هکتار فراهم شده که به مردم واگذارشود.

وی با اشاره به اینکه با فعال شدن هر هکتار گلخانه زمینه ایجاد ۱۵ فرصت شغلی فراهم می‌شود ، گفت: احداث ۱۹.۱ هکتار گلخانه دیگر نیز در استان در دست اجراست که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیریکی دارند و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری افزود: امسال موافقت اصولی توسعه کشت گلخانه برای  ۲۰۰ هکتار جدید نیز صادر شده است.

وی به اجرای طرح توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار در استان به عنوان یک مزیت اشاره کرد و گفت: امسال یکهزار هکتار توسعه باغات در اراضی شیب‌دار در استان انجام شد که در حفاظت از خاک، افزایش بهره‌وری منابع آب و خاک اثرگذار است.

به گفته وی، توسعه کشت گیاهان دارویی نیز امسال در سطح ۴۷۰ هکتار از مساحت استان تحقق یافت در حالی‌که برنامه هدف امسال ۳۰۰ هکتاربود.

ابراهیمی افزود: هم‌اکنون سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان به یک‌هزار و ۶۰۰  هکتار رسیده است که توسعه این کشت در دشت‌هایی که با مشکل آب مواجه هستند، در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در استان یک‌هزار و ۴۰۰ گونه گیاهی شناسایی شده است که ۴۰۰ گونه گیاهی استان خاصیت دارویی دارند و حدود ۲۰ گونه گیاهی استان از گونه‌های اقتصادی است و توسعه کشت گیاهان دارویی در تنوع بخشی تولیدات کشاورزی و  بهره‌وری منابع آبی اثرگذار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید